Haunter's GTi

Hey Polo fanaten!

Aller eerst wil ik zeggen dat dit een top forum is door de vele enthousiaste leden, veel nuttige info kunnen vinden over de Polo!

En dan nu ter zake Stick Out Tongue

Op dit moment heb ik nog geen Polo. Ik was serieus aan het rondkijken naar een aantal hot hatches. De Clio RS, de Corsa OPC, Ibiza Cupra, en Golf 5 GTi kwamen zo ter sprake, maar er was er toch één die eruit sprong met de prijs/0-100 sprint verhouding. En dat was natuurlijk de Polo.

Ik ben zowieso niet heel erg van de Franse auto's, de Clio wordt alom geprezen om zijn speelse rijeigenschappen, maar ik ben niet weg van het uiterlijk en de atmospherische motor (ik hou van het turbo gefluit). De Corsa OPC vind ik echt een gruwelijk bruut uiterlijk hebben, maar ben niet weg van het interieur en de prijs is echt belachelijk (EUR 30.000+). Ook in de Ibiza vind ik het interieur niet mooi. De Golf 5 GTi is leuk speelgoed, alleen tweedehands hebben ze vaak veel kilometers en met een geblazen motor is dat niet echt een optie.
Qua verbruik zitten de auto's hierboven op een E label of hoger.

Nu stond ik echt verbaasd van het C label op de Polo! Bizar gewoon dat een auto met 180 PK zo zuinig kan zijn. En dan ook nog eens even snel is als z'n grote broertje de Golf. Met de prijs zit het ook wel snor (met opties zo'n 27-28 duizend euro).

Op het moment rij ik voor woon-werk verkeer in een Toyota iQ. Ik krijg kilometer vergoeding alleen die is niet zo heel veel, dus de kleine iQ bood uitkomst door de zuinige 3 cilinder, ik heb destijds ook nog naar een BlueMotion Polo gekeken alleen die was een stuk duurder jammer genoeg. Daarvoor heb ik een BMW Z3 gehad, alleen die zoop zoveel dat ik flink moest toeleggen op de vergoeding.

Alleen ik zit met een probleem, ik word gek in die iQ! Het is een hele comfortabele auto daar niet van....alleen zo.........verschrikkelijk........langzaam......het is niet normaal. Eerdat je aan de 100 zit ben je een fossiel in een bejaardentehuis. Het is verschrikkelijk irritant als je iemand wilt inhalen op de snelweg en het duurt gewoon een seconde of 10 voordat je dezelfde snelheid rijdt als diegene die je wilt inhalen. Het interieur is ook vreselijk kras gevoelig, de afgewerkte materialen vindt je ook in een gemiddeld achtbaan karretje of botsautotje. Maarja, ik kom van A naar B en het is zuinig dus kan ik mooi sparen voor een kekke GTi!

Het interieur is mooi, het ziet er allemaal hoogwaardig uit en alles zit op z'n plek, geen druk dashboard of wilde vormen in het interieur. En het is een semi-automaat waarmee je ook nog schakelen, dat vind ik zowieso al een pluspunt want ik ben 5 jaar geschakeld gereden maar ik ben het nu een beetje zat. De iQ is ook een automaat en dat bevalt me prima zo.

Nu krijg ik hopelijk volgend jaar een bedrijfsbus en hoef ik niet meer met z'n eigen auto zakelijke kilometers te maken dus kan ik weer iets leuks gaan kopen :) Dus ik ben nu FLINK, FLINK, FLINK aan de spaar, zodat ik hopelijk rond juni mijn GTi mag bestellen, het gaat nog lang duren voordat ik er ben. In die tijd kijk ik lekker rond op dit forum en weg kwijlen bij al die mooie GTi's :)

Nu had ik nog een vraag...

Ik zag op de configurator op de Volkswagen website dat er een Alcantara optie is voor 1100 euro. Heeft iemand daar foto's van? Betekent dat dat het ook op de stoelen alcantara is en het mooie ruitjes motief vervalt? Zit deze stof ook op het dashboard?
 
Welkom!

Van de GTI ga je zeker geen spijt krijgen. Ik heb zelf ook getwijfelt tussen de OPC / Ibiza maar de GTI was toch echt wel de beste keus!

Het alcantara zit voor zover ik weet alleen op de bekleding van de stoelen. Je GTI stoelen vervallen ook als je dat besteld, je krijgt er Highline stoelen voor terug.

Zie: http://www.volkswagen.ba/cms/datoteke/n ... 541413.jpg


Ik heb het expres niet genomen. Vond de GTI stoelen ten eerste lekkerder zitten en het alom bekende GTI motief hoort er toch gewoon bij! Stick Out Tongue
 
Ik heb leer/alcantara bekleding en ziet er echt top uit! Ook de deurenpanelen zijn in leer. Ik vind zelf die ruitjes er een beetje homo uitzien vandaar dat ik leer/alcantara genomen heb. Ze zitten echt heel goed. Wel beetje prijzig maar heb achteraf zeker geen spijt!

Gr Alessandro
 
LOL Alessandro homo uitzien :lol:

maar je krijgt dan gewoon de highline stoelen dan ofzo? ik vind het wel wat hebben die Ruitjes bekleding...al zou ik voor een GTI toch liever leren bekleding willen hebben (ook omdat het zo moeilijk schoon te maken is dat stoffen bekleding)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!