H7 lamp kapotgesprongen

Toen ik vandaag een H7 lampje in m'n linker koplamp wilde vervangen bleek dat deze niet gewoon stuk was maar zowat is geëxplodeerd in de koplampunit. Het glas van het lampje lag verspreid in de unit en bleek ook grotendeels vast te zijn gesmolten aan de plastic behuizing.

Vreemd aangezien het nog het originele lampje was zoals die met de auto was geleverd (van OSRAM) en ik neem aan dus ook op de juiste manier en zonder vette vingers op het glas is gemonteerd.

Iemand die hier eerder last van heeft gehad of die weet wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Los van dat het niet netjes uitziet dat er nu glas in de koplampunit ligt denk ik ook dat het misschien voor nogal wat strooilicht kan zorgen, daarnaast is de spiegel ook nog eens beschadigd. Ook vraag ik me af of ik nu niet gewoon een nieuwe koplampunit aan de dealer moet vragen, alhoewel ze dan weer zullen beginnen over slijtageonderdelen en dus niet thuis geven, maar dit (en de schade die het heeft veroorzaakt) lijkt me toch echt niet normaal...

8173465853_3ec7e3ce79_b-1.jpg


8173497272_dd83c7beb5_b-1.jpg


8173467243_2918e717d2_b-1.jpg


8173496762_1b141fd09a_b-1.jpg
 
Inmiddels een reactie ontvangen van Osram:


Geachte heer Van de Weem,

Ten eerste betreuren wij het ongemak dat u heeft ondervonden met het gebruik van onze OSRAM lamp. Toch verzoeken wij u hierbij nader contact op te nemen met de desbetreffende dealer waar u de auto heeft gekocht.

Dit mede gelet op het feit, dat de auto door u in 2011 is aangeschaft. Wij gaan ervan uit dat dit dan ook onder de normale fabrieksgarantie valt.

Wel maken wij u er nog op attent, dat het door u aangegeven probleem niet bij ons bekend is.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.



Kan ik dus niet zoveel mee omdat ik nu al weet dat de dealer me weer naar Osram zal verwijzen aangezien het geen constructiefout van VW zelf betreft. Ik laat het er maar bij zitten, ik heb een groot deel van de scherven uit de koplamp kunnen verwijderen door met een snoertje de vastgesmolten stukjes los te wrikken van de kunststof, is nu niet heel hinderlijk meer.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!