H4 =>h7

Mannen! (en vrouwen)

Jullie hebben mij vast wel veel zien vragen over xenon in andere topics. Het besluit is rond. Ik vind het xenon oem pakket ontzettend duur (waar ik echt van baal). Ik wil geen "tuning" xenon maar wilde ontzettend graag OEM xenon nieuw. Maar het wordt teveel geld op deze manier.

Als alternatief tegen de donkere wegen 's nachts heb ik besloten om mijn H4 koplamp units uit te bouwen, en de plug&play (als het ware) Hella H7 koplampen in te bouwen. Deze is juist, correct? Koplamp rechts - Koplamp orgineel - Winparts.nl

Zoja, dan wacht ik met smart af op de nieuwe lampen. Ik zie (nu het weer herfst/winter is) gewoon geen moer op de weg. Letterlijk en figuurlijk!

Zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden? Ben een leek hierin, weet wel dingen van auto's af maar heb nog nooit gekutseld ;) vocht problemen, fouten etc.?

En dan nog een vraagje. Ik lees veel over LED lampen. Kan ik al mijn lampen voorin vervangen met LED? Geeft dat beter zicht? Ik wil het maximale uit de H7 koplampen halen, maar geen xenon. Tips? Een vriend van mij heeft HID lampen (welliswaar met projector) in zijn Smart (af-fabriek). Ziet er ontzettend gaaf uit en het licht dat gemaakt wordt is ook ontzettend goed en mooi. Niet te fel en niet storend voor medeweggebruikers.

Ohja, mijn auto vergeten te melden. VW Polo BM 6R 2011.


Tnx alvast voor de moeite! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi licht! Staat op het vergelijk lijstje!

Vind trouwens dat de Philips X-tremeVision H7 (geen LED dus) ook wel heel erg mooi licht geeft!

*edit: of de Osram Nightbreaker plus H7, ook mooi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf de H4 gewisseld voor een Hella H7 set met orginele lampen. Set komt namelijk met alle lampen erin!
Al een wereld van verschil met de H4-kaarsjes. Rij er eens mee. Je kunt natuurlijk altijd de Osram of Philips lampen erin zetten.
LEDS in koplamp gaat niet. Geeft geen licht. Tevens APK afkeur!
 
Starsky, gaaf! Ik heb ze besteld. Ook die van Philips. Om gewoon te kijken welke fijner zijn. Ik kan niet wachten om het uit te proberen! Ik haal die lampen wel uit de UK. Of even op eBay kijken.


En Snap6R, van de APK afkeur was ik al bang met LED verlichting. Daarom twijfelde ik nog hierover. Ik heb de Hella H7 lampen vannacht besteld, compleet. Denk dat ze woensdag of donderdag binnen komen. Icm met die gave H7 bolletjes.. zal wel een wereld van verschil zijn. Voel me net een klein kind :)
 
Lampen zijn binnen!

Heb de 2 schroefjes bij mijn huidige koplampen los gemaakt. Maar het gaat er best wel lastig uit. Krijg de koplamp er niet uit?

*edit. Brute kracht heeft geholpen! Alleen de stekker zit wel heel goed vast!
 

Bijlagen

  • ImageUploadedByTapatalk1382614892.197514.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1382614892.197514.jpg
    73.3 KB · Weergaven: 114
Lampen zijn binnen!

Heb de 2 schroefjes bij mijn huidige koplampen los gemaakt. Maar het gaat er best wel lastig uit. Krijg de koplamp er niet uit?

*edit. Brute kracht heeft geholpen! Alleen de stekker zit wel heel goed vast!

De middelste schroef hoeft er niet uit. Dit is de referentienok en de aanslag van de koplamp. Hiermee kun je met de hoogte smokkelen.
 
De middelste schroef hoeft er niet uit. Dit is de referentienok en de aanslag van de koplamp. Hiermee kun je met de hoogte smokkelen.
Inderdaad, als de middelste schroef eruit is geweest, dan moet de verlichting opnieuw gesteld worden.
Je kan ook eerst de middelste schroef vastzetten op de exact dezelfde plek (zichtbaar door vuil), voordat je de lamp met de andere 2 schroeven vastzet.

Het is altijd verstandig om je lampen te laten stellen na zo'n wijziging. De stelschroeven zitten aan de lampunit, vandaar.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!