Gti wittelak kleur met oranje stipjes

Hallo allemaal.

Ik zal me voorstellen ik het Sefa en woon in amsterdam.
ik heb op 4 mei mijn gti in handen gekregen met alle opties.

-5deurs
-executiveplus pakket
-advencepakket
-winterpakket
-alcantraleder
-multifunctionelstuur
-detroitvelgen
-WIT kleur.

Ik heb nu nog net 600km gereden en ik heb hem pas nog 2 weken, ging vandaag ff de auto wassen en zag heel klein oranje stipjes. Ging met spons erover maar gaat niet weg ook niet met me nagel. Het lijkt meer op kleine roest achtige vlekken.
Vooral op de beneden rand van het achterraam zie je meest. Ga morgen de dealer bellen heeft iemand ook van die oranje stipjes?
 
Ik heb die van mij nu 6 weken en dit viel mij ook al op, vaak zijn het zwarte plekjes die na poetsen met de spons oranje worden en deze kun je na nog wat langer poetsen wel weg krijgen.

Snap ook echt niet wat het is dus vraag me af wat de dealer ervan zegt.
 
Woon of parkeer je je auto regelmatig in de buurt van tram of treinspoor? Zijn er in de buurt van je auto slijpwerkzaamheden uitgevoerd?
Wat je omschrijft lijkt op kleine roestvlekjes die vaak worden veroorzaakt door (koper) afslag van bovenleidingen van tram of trein of kleine metaaldeeltjes die door slijpwerkzaamheden op je lak terecht zijn gekomen. Kan ook in een werkplaats/garage gebeuren. Vervelend maar vaak wel weg te poetsen zonder blijvende schade.
 
Dit zijn harsplekjes. Denk dat iedereen met een witte auto hier wel last van heeft.

Is absoluut geen roest. Koop jezelf een klei-set om de auto te kleien. Hiermee krijg je die oranje/zwarte stipjes gemakkelijk van je lak af!
 
Ik zou eerst de wagen grondig wassen met een kwaliteits auto shampoo en washmitt

Vervolgens kun je Iron-X gebruiken om alle vliegroest van de auto te verwijderen, deze zie je op een witte kleur als bruinige puntjes. Kan gewoon van het remmen zijn maar ook van het spoor bijvoorbeeld.

Daarna een Tar-X om eventuele teerplekken te verwijderen. De plekken die jij benoemd die eerst zwart bruinig zijn en na boenen bruinig...of weg gaan zijn teerplekken. Hars is namelijk hard en vormt meestal een bruinig (glanzend) bolletje.

Tot slot ga je kleien, dit doe je als laatste omdat de eerder genoemde stappen contact arm zijn bij het verwijderen van vervuiling. Hierdoor verlaag je de kans op eventuele krassen/swirls/micro marring.

Succes en laat weten of het gelukt is :)
 
Ik zou deze vraag gewoon op het Carcleanforum plaatsen of contact opnemen met carclean zelf via een mailtje. Dan krijg je het juiste advies van een van de mannen daar. Wat ik wel weet is dat je inderdaad zoals SkyBuMp zegt met Iron-X moet werken en je auto moet kleien, alleen ben ik het niet eens met zijn volgorde dat kleien de laatste stap is. Want als dat je laatste stap is heb je totaal geen bescherming meer op je lak. Je moet je lak daarna namelijk opnieuw voeden en een wax aanbrengen. Dus vraag bij Carclean.nl wat je moet doen en in welke volgorde. ;) Succes.
 
Ik zou deze vraag gewoon op het Carcleanforum plaatsen of contact opnemen met carclean zelf via een mailtje. Dan krijg je het juiste advies van een van de mannen daar. Wat ik wel weet is dat je inderdaad zoals SkyBuMp zegt met Iron-X moet werken en je auto moet kleien, alleen ben ik het niet eens met zijn volgorde dat kleien de laatste stap is. Want als dat je laatste stap is heb je totaal geen bescherming meer op je lak. Je moet je lak daarna namelijk opnieuw voeden en een wax aanbrengen. Dus vraag bij Carclean.nl wat je moet doen en in welke volgorde. ;) Succes.
Ik weet niet waar jij gezeten hebt, maar ik zit ook al geruime tijd op het CC forum :)

Wat begrijp je niet van mijn volgorde?

Kleien heb ik als laatste stap genoemd omdat je zo min mogelijk swirls/krassen wilt veroorzaken, dat is je duidelijk toch? Door met klei de teer/hars/remslijpsel en andere vervuiling te verwijderen heb je meer kans op marring/krassen/swirls/micro marring enzovoorts.

Wanneer je eerst Iron-X (om vliegroest/metaaldeeltjes te verwijderen) gebruikt en vervolgens Tar-X (om teer plekken te verwijderen) kun je CONTACT ARM de lak reinigen. Dat betekend dat je geen vorm van druk of wrijving gebruikt om de vervuiling van je lak af te halen, de meest ideale oplossing om zo min mogelijk marring/krassen/swirls/mirco marring op te lopen. Dat laatste is alles wat je wilt voorkomen en toch je lak reinigen.

Vervolgens ga je als laatste stap aan de slag met klei om de laatste vervuiling weg te nemen (en klei wrijven over je lak is niet contact arm).

Ik zou je adviseren om zelf toch beter in te lezen en dat kan prima op het CC forum Big Grin
 
Ik weet niet waar jij gezeten hebt, maar ik zit ook al geruime tijd op het CC forum :)

Wat begrijp je niet van mijn volgorde?

Kleien heb ik als laatste stap genoemd omdat je zo min mogelijk swirls/krassen wilt veroorzaken, dat is je duidelijk toch? Door met klei de teer/hars/remslijpsel en andere vervuiling te verwijderen heb je meer kans op marring/krassen/swirls/micro marring enzovoorts.

Wanneer je eerst Iron-X (om vliegroest/metaaldeeltjes te verwijderen) gebruikt en vervolgens Tar-X (om teer plekken te verwijderen) kun je CONTACT ARM de lak reinigen. Dat betekend dat je geen vorm van druk of wrijving gebruikt om de vervuiling van je lak af te halen, de meest ideale oplossing om zo min mogelijk marring/krassen/swirls/mirco marring op te lopen. Dat laatste is alles wat je wilt voorkomen en toch je lak reinigen.

Vervolgens ga je als laatste stap aan de slag met klei om de laatste vervuiling weg te nemen (en klei wrijven over je lak is niet contact arm).

Ik zou je adviseren om zelf toch beter in te lezen en dat kan prima op het CC forum Big Grin

SkyBuMp, jij beweerd dus dat kleien de laatste stap is die je uitvoerd? Nou veel succes met je lak. Alle bescherming van je lak is dus weg en dat vind jij goed? je moet je lak opnieuw voeden en vervolgens beschermen met een Wax, hoe moeilijk kan het zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We hebben het niet over het aanbrengen van wax, sealent ed. ;) Het gaat hier om de reinigingsfase die uit meerdere stappen bestaat.

Kleien is de laatste stap van het reinigen, daarna polijsten en daarna wax/sealent ed. aanbrengen. Skybump heeft gewoon gelijk. :)
 
SkyBuMp heeft in zoverre gelijk dat je eerst je auto gaat wassen, dan Iron-X (auto nadien goed met water afspoelen) Tar-X en dan kleien, dat klopt ja. maar dan ben je er nog niet, dan moet je de auto opnieuw wassen, (en dan kom jij in beeld Vissa) polijsten, voeden/glaze en een Wax/sealent aanbrengen. Je moet natuurlijk wel alle stappen vermelden die je moet volgen. Reinigen is één ding maar beschermen is wel zo belangrijk.
We worden het wel met elkaar eens, alleen moet je wel ALLE stappen even vermelden, dat miste ik namelijk. Ik las uit het antwoord van SkyBuMp dat je na het kleien klaar zou zijn en als je geen kennis zou hebben van wat er verder nog moet gebeuren heb je al snel nieuwe/andere problemen. :mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!