GTi tacho in 9N 1.2 12V

Khayma

Bekend lid
Heren

Ik heb een vraagje. Past een GTi Tacho ook in een normale polo. Ik heb 1 op het oog en die heeft een groot MFD. Deze dus;

Ge9muPWYY4ytns3sBRXt.jpg
.

Ik heb de MFD versie in het kleine display links onder. Past dit? Zo ja, moeten er nog aanpassingen gedaan worden? Los van sleutels inleren etc.

Volkswagen  Polo 
Het is mogelijke, maar het gaat niet zonder de nodige aanpassingen. FIS tellers dienen ook software matig aangepast te worden daar de FIS. Word dit niet aangepast dan krijg je iedere 1.000km olie meldingen.

En vergeet daarbij niet het kilometer verhaal, neem aan dat de teller die je op het oog hebt niet nieuw (0-100km) is. (VWWINKEL toevallig?) Dan betekent het dat de kilometer stand via officiële wegen niet aangepast kan worden naar je huidige

KM stand die corrigeer ik zelf wel via niet officiële wegen. Er staat 125.xxx op en de mijne heeft 170.xxx gelopen dus dat lijkt me een te groot verschil. Alleen wat moet er dan softwarematig aangepast worden dan zodat ik niet elke 1.000 km een melding krijg. (in principe niet erg). Stel ik pas het niet aan, is het dan gewoon erin klikken, sleutels laten inleren en rijden?

Volkswagen  Polo 
Het is mogelijke, maar het gaat niet zonder de nodige aanpassingen. FIS tellers dienen ook software matig aangepast te worden daar de FIS. Word dit niet aangepast dan krijg je iedere 1.000km olie meldingen.

Heb je niet meer dan alleen software matig aanpassing nodig? Zo n full fis teller werkt toch met canbus, heb je er dan geen aparte regelmodule voor nodig die al deze informatie kan genereren en kan weergeven op de display?

In zowel de 9N als de 9N3 zit geen Can-bus dus hij werkt sowieso niet via canbus. Informatie genereren doet hij via je boordcomputer, net zoals hij het nu dus bij mij gewoon doet. Kan ik het verbruik zien, tempratuur etc etc

Volkswagen  Polo 
In zowel de 9N als de 9N3 zit geen Can-bus dus hij werkt sowieso niet via canbus. Informatie genereren doet hij via je boordcomputer, net zoals hij het nu dus bij mij gewoon doet. Kan ik het verbruik zien, tempratuur etc etc

De Polo heeft vanaf 9N Canbus

@12V
In principe moet je wat kabels om laten leggen, maar met wat aanpassingen is een FIS teller gewoon mogelijk in een basis Polo!

De Polo heeft vanaf 9N Canbus

@12V
In principe moet je wat kabels om laten leggen, maar met wat aanpassingen is een FIS teller gewoon mogelijk in een basis Polo!

wat voor aanpassingen? Als je zo n full fis teller aanschaft ben je dan klaar?

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!