GTI mf stuur op Polo 6R 1.4 16v

Goedenavond,

Ik heb een klein probleempje hier. Vorige week een Polo 6R GTI MF stuur gekocht, en deze zaterdag in mijn auto (VW polo 6R 1.4 16v) geplaatst. De bekabeling voor de buttons wilde ik later nog een keer doen volgens deze how to. Dus ik het stuur geinstaleerd, was even grommen, en brommen, maar goed.... Toen lekker genieten van het stuurtje: even een rondje rijden. Kwam ik een bekende tegen, even claxoneren, geen resultaat... Nog een keer drukken,,, nog niets. Kortom mijn claxon doet niet meer. Vervolgens de airbag er weer af gehad, en gekeken, maar alle bekabeling lijkt verder goed.
Ik wil er morgen mee langs de garage, maar ik dacht: laat ik eerst even hier rondvragen, misschien dat iemand nog tips heeft.

Weten jullie misschien wat het probleem is, en hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen? Of is het beste gewoon naar de garage gaan?

Alvast bedankt!

Ps, dit stuur heb ik momenteel.
gtistuur.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v Trendline 85pk 'GTI Pakket' 
Nu zag ik dat de kabel van de schakelaar van de claxon eerst naar de module in het stuur gaat. En van daaruit naar de airbagstekker. Misschien komt het dat de claxon niet doet, omdat de module geen spanning krijgt, ik heb namelijk de 2 draden voor het MF stuur nog niet aangesloten, de 12v en de LIN.
Klopt dit?

1000015905.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v Trendline 85pk 'GTI Pakket' 
Schiet al mooi op, ben inmiddels zo ver met storingzoeken, dat ik een brug heb gemaakt, van de buitenste metalen ring (van de airbag) naar nr 2 van de airbag stekker. En dan doet ie het. Zit hem dus denk ik toch in de module...? Deze heeft dus geen spanning?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v Trendline 85pk 'GTI Pakket' 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!