Voorstellen Grunschris

Hi!
Net een account aangemaakt op dit forum omdat ik binnen een paar maanden een Polo 9n3 1.4 16v automaat uit 2009 (Flash Red) ga overkopen van mijn opa. Ontzettend veel zin in en zit al te fantaseren over hoe ik deze "opa-auto" ga upgraden naar een echte sportieve jonge vrouwe bak. Big Grin

Eerst dus maar eens iets doen aan die lelijke wieldoppen. Standaard is deze geleverd met 14inch velgen/wieldoppen, denk dat ze momenteel 165/70 R14 zijn. Ik wil toch graag wel echte velgen erop leggen en ook een maatje groter. Denk dat 16 inch een mooi compromis is. Heb wat zitten Google en kom dan uit op 205/45 R16. Iemand ervaring hiermee? Verder las is dat de naaf 57.1mm is met schroeven van 100mm steekmaat. klopt dit voor alle Polo's en dus ook voor deze? En dan moet ik ook rekening houden met de ET-maat (gebruikelijk tussen de 35 en 45?), welke maat zouden jullie adviseren? En als iemand tips heeft welke sites ik het beste kan gebruiken om ze te vinden, heel graag!

Daarnaast had ik met een proefritje meteen door dat er geen radio of iets in zat. Denk dat een simpele autoradio zo ingebouwd is, maar iets moderns met bijv. Carplay zou wel top zijn. Iemand kennis met wat ik rekening moet houden bij mijn zoektocht? Welk type aansluiting zit er in deze Polo? Heb gezien dat er is ruimte voor 2DIN en dat achter de blindplaat alle bekabeling zit. Kan zomaar elk systeem aangesloten worden?

En misschien een gekke cosmetische vraag. Er zat een hard plastic grijs karakterloos stuur in, wat ik niet gewend ben van een Polo gezien ik een sportief stuur gewend ben van de Polo 6R Blue-GT, welke ik soms mag lenen (slecht referentie kader natuurlijk ;) ) Zijn er mogelijkheden een sportiever stuur te plaatsen? Kan dat zomaar ivm met airbag (software herkenning) en mogelijke knoppen? Iemand toevallig ervaring hiermee?

Kijk erg uit naar jullie reacties en kennis! Heel veel zin in dit project!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Eerst en vooral welkom!
5x100 klopt
ET zou ik rond de 30-35 houden, 16/17 is de maat die meesten nemen
Bandenmaat is te zien hoe diep je wil verlagen eventueel!
Zowel polo 9n3 als 6R en AW zijn 5x100 platform

Als je setje hebt kan ik je bijna zo zeggen hoe of wat, ben zelf maanden beziggeweest om mn set custom te maken dus ETs tover ik mee!

Stuur kan je met airbag vinden, ik zet binnen maandje mijn origineel GTI stuur te koop :)
Maar indien je wil kan je gewoon het 6r stuur erin zetten hoor!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8T 300pk 
  • Leuk
Waarderingen: Grunschris
Bedankt iedereen voor het warme welkom! Big Grin
Als je setje hebt kan ik je bijna zo zeggen hoe of wat, ben zelf maanden beziggeweest om mn set custom te maken dus ETs tover ik mee!
Zodra ik iets op het oog heb zal ik nog eens informeren mocht ik er niet zeker van zijn!
Maar indien je wil kan je gewoon het 6r stuur erin zetten hoor!
Oke dat is goed om te weten. Heb nog geen goed beeld welk stuur ik graag zou willen. Heb jij ervaring met het wisselen van een stuur? Kan ieder stuur (met meer of minder knopjes) zomaar aangesloten worden zodat ook alle software nog werkt zoals de airbag, of moet deze in het systeem geconnect worden aan de nieuwe hardware? Of bestaat hier toevallig al een topic over binnen het forum ( kon hem niet direct vinden).

Thanks!
-Christel
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Heb jij ervaring met het wisselen van een stuur? Kan ieder stuur (met meer of minder knopjes) zomaar aangesloten worden zodat ook alle software nog werkt zoals de airbag, of moet deze in het systeem geconnect worden aan de nieuwe hardware? Of bestaat hier toevallig al een topic over binnen het forum ( kon hem niet direct vinden).

Thanks!
-Christel

Jep, 2 clipjes achteraan om de airbag uit te halen en dan een VW-sleutel (of T35-37 weet t niet precies werkt ook)
Qua knopjes enzo kan je enkel airbag overzetten met solderen of gewoon airbag lampje uit maar dan werkt ie niet, de rest moet aangesloten en gecodeerd worden, daar ben ik niet thuis in. Heb enkel ervaring met 9n in 9n niet met de nieuwere dus ken de aansluiting niet van een 6r airbag maar de sleutel ed is hetzelfde
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8T 300pk 
  • Leuk
Waarderingen: Grunschris
Welkom Christel, :)
Als vader van Christel heb ik haar blijkbaar geïnfecteerd met het VW virus.
Heb inmiddels 8 VW's gehad waarvan de eerste een VW bus t2B en die hebben we nog steeds al 31 jaar.
heb 4 passat gehad en twee polo's de laatste POLO die we hebben is een witte Blue GT.
Het tunen en customizen zit in het DNA want beide zonen rijden ook in VW met dikke velgen ed.

Christel gaat voor look met een Brock B36 hyper silver 17 / 7,5 et38 met 205/40 all season Vredestein banden.
670572.jpeg
Nu verwachten we dat we direct zien dat de auto origineel te hoog staat om het wiel mooi uit te laten komen.
Verlagings veren mmmm?
Schroeset mmmm?
Wat is verstandig?
Het is een automaat dus de standaard verlaging veren zijn niet geschikt want dan zakt het te ver.
Van Eibach staat het er zelfs bij in de advertenties.
Goede raad is duur DUS: wie heeft ervaring met verlagen van een automaat.

0E2DA860-E12C-4BA3-A197-9D09D903B02B.jpeg
 
Volkswagen polo blue GT  6R  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Grunschris
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!