Grote van de auto

Ik ben van plan om een nieuwe Polo aan te schaffen de vraag is:
Is de auto geschikt als family car ( 2 volwassennen en één van 17 en van 14 jaar)
Ik weet niet welke, de 1.2 TDI Bluemotion, de 1.6 TDI Bluemotion tech. of de 1.2 TSI.
Alvast dank voor de input.
 
starsky zei:
Zolang er niet teveel lange ritten mee worden gemaakt is een Polo groot genoeg, een 5 deurs is dan wel een stuk makkelijker.

Qua motor ligt eraan wat je zelf wilt? Als je veel rijdt zou ik een diesel nemen.

Ik rij +/- 35.000 km. de vraag is dan de 1.2 TDI bluemotion of de 1.6 TDI. Als onze "vrienden" in Den Haag besluiten om de wegenbelasting weer in te voeren voor de 1.2 TDI dan is deze hetzelfde als voor de 1.6 TDI want volgens mij vallen ze in dezelfde categorie. En welke is dan beter / sterker de 1.2 of de 1.6.......
 
Als onze "vrienden" in Den Haag besluiten om de wegenbelasting weer in te voeren voor de 1.2 TDI dan is deze hetzelfde als voor de 1.6 TDI want volgens mij vallen ze in dezelfde categorie. En welke is dan beter / sterker de 1.2 of de 1.6.......

Volgens mij valt de BM in een schaal lager namelijk tot 1050kg, dat is het ledig gewicht van de BM. De 1.6tdi is net iets zwaarder 1057kg of iets in die richting en valt dus duurder uit in de wegenbelasting.. Hij heeft wel meer vermogen (als je de 90pk versie neemt), dus zal miss iets fijner rijden. Maar ik heb nog helemaal geen aanmerkingen op de BM, terwijl ik 175pk's meer gewend ben ;)
Hij is niet snel, maar komt prima mee in het verkeer!
 
Qua motorkeuze zal je toch echt naar je eigen behoeften moeten kijken. De 1.2 TDI BM is BPM en wegenbelastingvrij. Zeer zuinige motor waarbij 1 op 25 redelijk makkelijk haalbaar lijkt maar is verre van sportief (13,9 sec. van 0 tot 100, top van 173 km/u).

De 1.6 TDI doet daar 11,5 seconden over met een top van 180 km/h, heeft net als de BM een A-label maar is minder zuinig en je moet er in tegenstelling tot de BM wel BPM en wegenbelasting voor betalen. Wel veel trekkracht met 230NM.

De 1.2 TSI is uiteraard een benzinemotor die er 9,7 seconden over doet naar 100 met een top van 190, een B-label heeft en ongeveer 1 op 15 rijdt. Persoonlijk vind ik dit een zeer vermakelijke motor met veel koppel over een breed toerenbereik dus behoorlijk vlot, maar ja, daar komt dan ook een hoger verbruik bij kijken.

Kortom geef je niets om sportiviteit of trekkracht en wil je goedkoop rijden, koop de BM. Maak je genoeg kilometers voor het omslagpunt benzine->diesel (25.000-30.000/jaar) en wil je meer pit en trekkracht koop je de 1.6 TDI. Wil je sportiever rijden met een zeer levendige motor en maak je niet uitzonderlijk veel kilometers op jaarbasis koop je de TSI.
 
Ik heb afgelopen Zaterdag twee proefritten gemaakt met BM en de TSI. De BM is hier in Nederland wel te doen als je vracht auto wilt inhalen moet je van de 5 naar de 3 schakelen bij de TSI is dat niet nodig die gaat als de brandweer. Vermoedelijk word het toch de TSI highline, sport onderstel, kleur wit, met zwarte velgen en een Chromen rand of met witte velgen dat is de vraag. Big Grin
 
@HTD

Hoezo, dat is de vraag. Kijk, een witte polo met zwarte velgen is in mijn ogen de perfecte combinatie, een chromen rand past hier ook heel goed bij, maar een witte polo met witte velgen, sorry hoor, ik vind het helemaal geen porum. Ik vind het heel goedkoop lijken. Dus gewoon zwarte velgen en dan nog het liefst in een matte uitvoering ;) ;) ;)
 
Over de ruimte voor de kinderen: Hangt er maar net vanaf hoe groot je zelf bent, hoe groot je kinderen zijn en hoever je wilt rijden.

Zelf ben ik dus 1,95 m, en ik hoef voor langere afstanden dan ook niemand achter mij te hebben zitten. Kan wel de stoel naar voren doen, maar dan kom ik zelf op de lange duur wat comfort tekort. Dus ik zeg ja het kan wel met z'n 4'en maar dan moet je niet al te groot zijn ;)
 
Ik heb dus een TSI gekocht en binnen 2 weken kon ik er inrijden omdat ik er 1 in voorraad was. Het is een 3 deurs kleur flashrood. We hebben er met z'n 5en in gezeten het gaar wel als je niet te lang onderweg bent. Voor mij is die perfect. Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!