Grootlicht maar aan 1 kant (Polo 6R, 2009, H7)

Hallo allemaal,

Ik ben Mitch, 27jr en woon in het Brabantse Son en Breugel.

Sinds zo'n 1.5 jaar rijden mijn vriendin en ik een Polo 6R uit december 2009.
Turboloze 1.4 16v is snel zat, mooi in de flame orange (zo heet het volgens mij) lak en voldoende luxe.
Na eerdere goede ervaringen met een Golf IV wederom een fijne auto.

Nu echter bij de eerste APK na aankoop het volgende probleem:
Ik heb maar aan 1 kant groot licht! APK afkeur dus.

3 lampjes geprobeerd. Fitting gemeten, geen stroom. Stekker gemeten (groen-witte draad, nr 8) geen stroom.
Zover ik er, samen met monteur van Van Mossel VW uitkwam zitten beide lampen op 1 zekering (nr 34, 15amp).
Ik weet dat in sommige gevallen links en rechts gescheiden zijn. Dan zouden zekering 34 en 36 beiden 7.5 amp moeten zijn. Zekering 36 is echter bij deze wagen niet bezet. Op zekering 34 staat gewoon stroom.

Als ik de draadboom volg onder de motorkap zie ik geen beschadigingen die op draadbreuk kunnen wijzen.
Zover ik kan zien is aan de zekeringkast ook niet gebeunhaasd.

Zie ik ergens iets over het hoofd of moet ik nieuwe draad gaan trekken?
Mijn idee was om vanuit de zekeringkast een nieuwe plusdraad naar de koplamp te leggen. Mocht er iemand betere ideeen hebben dan hoor ik ze graag!
Als er iemand zo weet hoe ik achter de zekeringkast kan komen of een linkje heeft naar een how-to hoor ik dat ook graag natuurlijk. Ik ga intussen zelf eens verder speuren op dit forum.

Het betreft trouwens H7 lampen!

Groeten Mitch
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 16v 85pk 
weerstand meten tussen de zekering SB34b en T10/8 aan de defecte lamp
bij kabelbreuk idd nieuwe kabel trekken tussen de zekeringenkast en de koplamp, of simpelweg kabel tussen links en rechts

Da's een snelle reactie!
Goed idee, helemaal niet aan gedacht om weerstand te meten.
Heb nu inderdaad een draad lopen van links naar rechts om hem toch door de APK te krijgen.
Het lukte me zo snel niet om het zekeringkastje eruit te knutselen en van daaruit te beginnen.

Er is dus geen schakeling/relais/stekkerverbinding ergens tussen zekering en stekker die eruit kan liggen?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 16v 85pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!