Grootlicht linkerzijde defect of apparte zekering??

Hallo,

Vandaag nogmaals geprobeerd om Xenon(H4) in te bouwen in mij Polo BlueMotion. Lijkt alles goed, kom ik er achter dat het grootlicht aan de linkerzijde (bestuurder) niet werkt. Heb de oude unit (H7) weer teruggeplaatst, maar ook dan doet het het grootlicht het niet, heb het lampje verwissel met het daglicht. Maar het lampje blijkt niet kapot te zijn.
Wat me ook is opgevallen is dat het lampje van het grootlicht op het dashbord ook niet gaat branden als ik grootlicht aan zet.

Heb toch het vermoeden dat er een zekering defect is, maar heb geen idee welke. In het instuctieboekje staan geen omschrijvingen van de zekeringen. Wel de opmerking dat ik voor de omschrijving bij de VW dealer moet zijn......

Iemand hier op het forum een tip welke zekering het moegelijk kan zijn, of dat het toch iets anders is?

Extra info:
bouwjaar 01-2012
oorspronkelijk H4-unit vervangen door H7

Groet, Rick
 
H4 Xenon is met een relais toch ? Heb je alle kabels goed aangesloten ? Ook de extra kabels van het relais naar de accu ? En beide kleine stekkers van het relais naar de lampen ?

Is de H4 Xenon-set Canbus geschikt, of heb je error-cancelers ? Of heb je met VCDS de lampdiagnose uitgezet ?

Over de problemen met je H7:
Verlichting op de Bluemotion gaat via de Boordcomputer, de kans is dat je deze moet resetten om weer groot licht te krijgen.

Misschien heb je hier wat aan voor de zekeringen:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=691239
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Houz74 en Maik,

bedankt voor jullie reactie, heb al even op de kop in de auto gelegen en de mogelijke zekeringen bekeken, maar geen resultaat helaas.

Om alle zekeringen te controleren lijkt mij nog niet even een klusje, weet ook niet of er dan instellingen worden aangetast....

Morgen maar even een belletje naar de dealer denk ik. Heb namelijk ook ontdekt dat de auto niet goed in elkaar is gezet. De steun van de voorbumper onder de rechterkoplamp zit hellemaal niet goed.....

Groet, Rick
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!