Grommm's Polo 6R BM

Hoi,

Ik heet Manuel (30) en ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Polo 6R BM Comfortline.

polo6rbm1-1.jpg


Aanpassingen sinds aanschaf:
- Hankook Winterbanden onder standaard BM velgen
- Pedalen vervangen voor chrome exemplaren

Vandaag 4 februari ben ik bij dgm tuning Meerkerk geweest met m'n Polo.
Zoals gewend super geholpen en me auto heeft wat extra paarden erbij.
Eerst hebben we de auto getuned (ongeveer 20 PK erbij) na de test rit was ik erg tevreden dat de auto al een stuk beter oppakte.
Daarna hebben we een Green filter erin gemonteerd. Het aanzuigen van schone lucht was een heel stuk beter en erg merkbaar. De auto pakte zowel in de lage als hogere toeren weer een stuk beter op. En klinkt ook iets zwaarder. Big Grin

Ook nog even wat andere lampjes erin geplaatst welke Xenon gas heeft. Is wel een verbetering ten opzichte van de standaard H4 lampjes.

Nu nog kijken naar een velgen setje...
En misschien nog wat kleine aanpassingen... :cool:
 
Welkom op het forum! Moet zeggen dat ik dat diepblauw wel een fraaie kleur vind eigenlijk, vraag me af hoe het geheel op 17" uit zou zien Big Grin.

Vraagje ook over dat Green Filter, ik zie de laatste dagen meer forumgenoten ernaar verwijzen, blijkbaar bevalt het goed. Is dat filter specifiek afgestemd op de karakteristieken van de 1.2 TDI van de BM (gezien de naam 'Green') of heeft in principe elk motortype baat bij dit filter?

Ben zelf namelijk ook wel geïnteresseerd in een eerder beschikbaar koppel zoals je zelf aangeeft te ervaren.
 
Hoi,

Bedankt Big Grin.
Green Filter is een merknaam http://www.gkb-import.nl/green/index.htm
De filter is specifiek voor de Polo 6R BM 1.2 TDI. Ik weet niet of het voor alle modellen 6R is. Maar als de lucht behuizing en wijze van aansluiting voor alle Polo's 6R gelijk is dan zou dit dus een universeel filter zijn. Maar ik vrees van niet als ik het goed heb begrepen.
Monteren ervan was ook een flinke uitdaging. Zit kwalitatief goed afgesloten.

Artikel nr. :( vergeten te noteren en doos heb ik niet meegenomen.

Ik wil 'm nog ooit op een rollerbank zetten kijken hoeveel echte PK's dank zij de combi pakket (Chiptunen en Green Filter) erbij heb gekregen. Men zegt dat je met deze combi rond de 95 Pk komt. :twisted:
 
@Grommm
Binnenkort krijg ik mn Polo BM dan ook eindelijk en ik woon in Leerdam.. Zie dat jij bij de groot in meerkerk bent geweest voor de tuning. Wat zijn jou bevindingen tot nu toe, kun je iets over de prijs van dit alles zeggen.. Ik zat te denken aan ventura, maar dat ligt op ongveer twee uur rijden. Meerkerk ligt dan naast de deur Big Grin
 
Die jongens had ik ook in mn vorige auto zitten... Zag er errug goed uit (mijn knipperlichten brandden ook als stadslichten).
Maar net ff gekeken, bij een 9N kom je nie zo makkelijk bij de rechterkoplamp :roll:
 
jarudezz zei:
Waarom heb ik hier dan een rollerbank rapport enz enz liggen??
en waarom heb ik hier garantie papieren liggen??
omdat ik die bij de afhaal chinees gekrege heb ofzo?

Nounou, zo bedoelt hij het ook vast niet.
Er was nog geen duidelijkheid dat dit mogelijk was bij JD..
Dus we zijn gewoon erg verbaast ;)
Maar 105PK is netjes! :!:

wat was je er voor kwijt als ik vragen mag? :mrgreen:
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Nee zo bedoelde ik het zeker niet.....

Ik had vanaf vorig jaar al contact met JD over chiptuning, en iedere keer kwam men met verhaal dat het niet mogelijk was en dat er wel een nieuwsitem op hun site kwam.
Nou ik heb geen mail gehad en ook geen nieuwsitem gezien, vandaar dat ik verbaasd was.
Ik heb ze nu weer een mail gestuurd of men het nu daadwerkelijk aanbiedt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!