golf 6 tacho in een polo 6R

Het onderwerp zegt genoeg... past een golf 6 tacho met mfa in een polo 6R? Ik snap dat het kwa behuizing niet past maar daar gaat het me op dit moment niet om. Ik vraag me af of het elektronisch past. Aangezien de golf 6 en de polo op zo'n beetje dezelfde elektronica werken... ook lijken ze dezelfde blauwe aansluitstekker te hebben op de tacho.

Ben benieuwd of iemand hier al eens in verdiept heeft. :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
dacht juist dat de polo 6r op basis vergelijkbaar is met de golf 5/6.... de aansluitstekker van een golf 6 klok is namelijk exact hetzelfde als die van de polo 6r namelijk. vandaar ook de vraag :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
nou heb ondertussen en golf 6 klok. en deze ff uit elkaar gehaald zodat ik kon testen of dit gaat werken in de polo... Nou het werkt tot op zekere hoogte. Stekker past inderdaad rechtstreeks in de klok en deze gaat ook netjes aan als je de auto op contact zet. Nu is het nog even kijken of ik mijn sleutels ingeleerd krijg op de klok omdat deze nu de auto blokkeerden hierdoor dus niet verder komt...

Kan de dealer ook sleutels inlezen op een klok met 8000km erop? of kan iemand anders dat toevallig? en natuurlijk dan ook de km stand en een paar instellingen veranderen... (heb een 5 deurs en de klok komt uit een 3 deurs) etc.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Het fysiek passen van de teller en stekkers dat is vaak geen probleem en het één zal best in het ander passen. Het belangrijkste is wat het geen erachter doet, dus de eprom wat die doet. En het zijn 2 verschillende auto's dus dat gaat wss problemen geven. Maar mag ik vragen waarom je niet een Blue Gt of Gti teller neemt van de polo, als het puur om het MFA+ gaat?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!