golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer??

Beste Polo liefhebbers,

Ik heb vandaag in mijn polo 6r een golf 6 gtd stuur gemonteerd inclusief airbag en kabelset.
Gelukkig geen storingen.
Alleen nu werkt de claxon niet meer.
Wie weet raadt?

Ik heb ook eventueel het vw art nr van het stuur en airbag en kabelset.

Ik hoop snel iets te horen van iemand.

Groetjes Peter
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

Peter, zitten alle stekkertjes wel goed vast aan de airbag? Volgens mij zit de claxon met drie vlakstekkertjes aangesloten op de kabelset.

Succes ermee, Hans
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

Ik heb dit ook gehad, maar op magische wijze is dit probleem vanzelf verholpen :S
ik reed een keertje langs Amsterdam Arena en zat voor de gein beetje op me claxon te drukken omdat ik toch wist dat die het niet deed...luidde ineens de toeter :shock: (dit was trouwens wel na 1,5 week pas)
(ik wilde die volgende dag al even langs de dealer voor dit probleem) dus ik heb nu eigenlijk geen idee wat nou de oplossing was...maar afijn...het werkt weer das het belangrijkste.

Toen we het stuur overzette hadden we ook verschillende pinnetjes geprobeerd maar dat hielp ook niet... schiet mij maar lek waarom het nu wel werkt :roll:
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

Alllereerst bedankt voor jullie reactie. Het probleem is nog steeds niet opgelost...hmm.
Ik denkt dat ik het verkeerde kabelsetje heb. Maar ja welke moet ik nu hebben?
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

Heb ik ook bij 2 Scirocco R sturen gehad, dan heb jij origineel een plastic stuur en heb je nu een stuur waar ook bekabeling in zit voor de mf-knoppen.
Dan klopt namelijk de pin-layout niet meer en moet je 2 kabels doorverbinden!

Ik heb 2 kabeltjes uit hun stekkers los gehaald en deze met elkaar doorverbonden en toen werkte de claxon weer perfect :)
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

volgens mij is het rommelen met die pinnetjes en kabels idd...maar vind het wel vreemd omdat precies dezelfde Airbag ingebouwd is bij mijn Polo
zo zul je maar zien dat er altijd wel weer verschil is...
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

De kabelset voor een r stuur heeft een zwarte schuifstekker om over de ringstekker van de claxon te schuiven. Er is een maar één en heeft een 5ko code. De ander heeft een 6 r of 3c en zijn niet ok. Ik ga er vanuit dat de kabelset ok is eerlijk gezegd en neig naar black KYC magic en adviseer: geduld en flink pielen én KYC bellen voor de routeplanner naar de ARENA! :ugeek:
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

Beste Polo vrienden,

Hierbij ff een update. Naar aanleiding van het duitse linkje van poloBM. Is het vandaag gelukt. De claxon doet het weer!! Allemaal super bedankt voor de tips!!
En in het bijzonder poloBM echt top man.

Groetjes Peter
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

Deze heb je nu toch niet meer nodig Stick Out Tongue onnodig geluidsoverlast 380 euro boete. Waarvoor moet je die claxon gebruiken? Wanneer nederland gewonnen heeft met Ek? Zonde van je geld hahaha;)
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

6rpolo73 zei:
Beste Polo vrienden,

Hierbij ff een update. Naar aanleiding van het duitse linkje van poloBM. Is het vandaag gelukt. De claxon doet het weer!! Allemaal super bedankt voor de tips!!
En in het bijzonder poloBM echt top man.

Groetjes Peter

Beste Polo vriend. Zou wel netjes zijn even op de vraag van KYC te antwoorden denk? Er wordt toch energie gestoken je vooruit te helpen! ;)

@Enzo, als het Nederlands elftal kampioen wordt is de Polo al een museumstuk :mrgreen:
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

Hoi Polofreak,

Je hebt gelijk hoor. Alleen was ik nog niet in de gelegenheid om de oplossing te vermelden op het Forum.
Want ik was aan het "sturen"met mijn nieuwe stuurwiel..

De oplossing is als volgt. Het linkje wat poloBM heeft geplaats van de duitse polo forum. Was top. Je moet inderdaad de twee zwarte draadjes door verbinden "solderen"krimpkousje erover een toetere maar.
Eigenlijk heel simpel als je het weet. Maar dat met als zo toch.
 
Re: golf 6 gtd stuur gemonteerd nu werkt de claxon niet meer

6rpolo73 zei:
Beste Polo vrienden,

Hierbij ff een update. Naar aanleiding van het duitse linkje van poloBM. Is het vandaag gelukt. De claxon doet het weer!! Allemaal super bedankt voor de tips!!
En in het bijzonder poloBM echt top man.

Groetjes Peter

:oops: :oops:
Graag gedaan hoor !

Ik heb mij er ook behoorlijk in verdiept maar nog niet de stap genomen het stuur te wisselen.
Er staan nog meer dingen op mijn wensen lijstje.
En ben nog een cabrio aan het restaureren, dat kost ook de nodige euries en tijd :lol:
 
Beste, mijn vriend rijd nu al 2,5 met vw scirocco 2.0 tdi sinds paar dagen komt er op zijn display : airbag fault en werkt zijn claxon en zijn knoppen voor boordcomputer en radio aan het stuur niet meer? Iemand hier ervaring mee? Groetjes
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!