Goede banden?

Hoi allemaal!

Iemand tips voor goede (zomer) banden voor mijn polo aw r-line met een goede prijs kwaliteit verhouding? Gaan op originele 18" brescia velgen met bandenmaat 215-40-18.

hoor graag van jullie!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Een demo set is aan te raden. Zijn banden die in principe nieuw zijn. Ik heb een demo set Bridgestone Turanza 215/40 R18 gekocht voor 85 euro per band, waar deze band normaal 140 euro per band kost. Toen ik de banden kreeg stonden de gekleurde lijntjes er nog op en de haartjes zaten er ook nog aan.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Deetje666
Een demo set is aan te raden. Zijn banden die in principe nieuw zijn. Ik heb een demo set Bridgestone Turanza 215/40 R18 gekocht voor 85 euro per band, waar deze band normaal 140 euro per band kost. Toen ik de banden kreeg stonden de gekleurde lijntjes er nog op en de haartjes zaten er ook nog aan.
Jij koopt vrijwillig Bridgestone Turanza’s? Al kreeg ik er geld op toe..... Vond het echt vreselijke banden
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Jij koopt vrijwillig Bridgestone Turanza’s? Al kreeg ik er geld op toe..... Vond het echt vreselijke banden
haha als jij niet had gereageerd had ik die reactie gedaan, mijn god wat een pleuris band voor onder een GTI wellicht heb je er minder last van op een 1.0 tsi. maar die banden zijn niet gemaakt voor onder de GTI
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Hoi allemaal!

Iemand tips voor goede (zomer) banden voor mijn polo aw r-line met een goede prijs kwaliteit verhouding? Gaan op originele 18" brescia velgen met bandenmaat 215-40-18.

hoor graag van jullie!
Ik zie hem niet in het anwb geteste lijstje staan, denk dat die ook niet getest is. maar de Dunlop sportmaxx RT2 is in mijn ogen een zeer goede prijs kwaliteit verhouding, erg goed op droog en in de regen, rol geluid is ook normaal. en toch een sportieve band. mocht je eens willen hoeken. op autobandenmarkt ook goed getest!
1604391056446.png
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
en toevallig net een setje sportmaxx rt2 binnen voor onder de Mini
1604391130586.png
Even een vraag offtopic.
Jij bestelt de banden zelf online? Is dat goedkoper of kan jij zelf op de velg draaien?

Overigens zelf Dunlop sportmaxx gehad.
Heb nu Nexens, niet mijn eigen keuze geweest. (zaten al op velg) Moet deze nog testen.
Dunlop:
Fijne band. Met droog weer, erg veel grip.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Jij bestelt de banden zelf online? Is dat goedkoper of kan jij zelf op de velg draaien?
Ik kan het zelf ook wel, is alweer wat jaartjes geleden, maar heb heel veel vrienden die in de auto's zitten dus ja voor mij goedkoper.

ik kan me voorstellen als je bij een dealer / profile ofzo banden besteld en om laat leggen dat ze overal wat op willen verdienen.
Doe dit al jaren zo maar dat is dan ook omdat ik meer dan genoeg auto mensen in mijn vriendenkring heb zitten.

Maar je kan ook gewoon een garage bellen en zeggen ik heb 4 banden wat kost het omleggen daarvan? dan neem je zelf je banden mee. ik snap met auto onderdelen en olie enzo dat een garage daar niet op zit te wachten dat je alles mee neemt en hun de beurt uit laat voeren. maar banden doen ze niet zo moeilijk over
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Roon
Jij koopt vrijwillig Bridgestone Turanza’s? Al kreeg ik er geld op toe..... Vond het echt vreselijke banden
haha als jij niet had gereageerd had ik die reactie gedaan, mijn god wat een pleuris band voor onder een GTI wellicht heb je er minder last van op een 1.0 tsi. maar die banden zijn niet gemaakt voor onder de GTI
Haha grappig! Dit is de eerste keer dat ik deze banden heb gekocht, maar ik zweer erbij! Ik heb echt een onwijze goede grip met deze banden, sta er iedere keer weer versteld van.

Wat vonden jullie er slecht aan?
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Haha grappig! Dit is de eerste keer dat ik deze banden heb gekocht, maar ik zweer erbij! Ik heb echt een onwijze goede grip met deze banden, sta er iedere keer weer versteld van.

Wat vonden jullie er slecht aan?
de grip! haha heb nu Conti sport contact 5 er onder zitten vele malen beter, veel hier ook met michelin pilot sport 4. maar die turanza mijn god wat een kut band.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Ik heb de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 onder mijn autotje, zitten er onder sinds 27 mei, bevallen tot nu toe goed, maar heb geen GTI en door corona niet heel veel gereden natuurlijk.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Haha grappig! Dit is de eerste keer dat ik deze banden heb gekocht, maar ik zweer erbij! Ik heb echt een onwijze goede grip met deze banden, sta er iedere keer weer versteld van.

Wat vonden jullie er slecht aan?
Gelukkig werken de banden dan beter op de 1.0! Ik heb ze alleen gereden bij de eerste proefrit en bij de 2e proefrit zaten er Dunlop’s onder. Wereld van verschil. Vond de eerste keer de griplevels echt heel laag, zoals de andere ook zeggen. Was voor mij ook de reden voor een second opinion door een tweede proefrit te maken met andere banden. Ben zelf tevreden met de Michelin PS4.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Het is heel erg persoonlijk iemand een fijne band vind onder zijn auto. Wat zijn de wensen vraag ik altijd?

- Geluid
- Levensduur ( foute eis :) )
- Grip ( bij zeer sportieve rijstyle is dit belangrijker bv)
- Wat is je rijstyle
- Zomerbanden of all season

Een GTI bv. rijd beter met bepaalde type banden vanwege het vermogen wat er los gelaten word op de band.

Ik heb onder mijn auto b.v. Dunlop RT2 gehad, Vredestein Sporttrac en nu Bridgestone RE030

Deze hadden allemaal verschillende eigenschappen en uiteindelijk reed de Dunlop het beste onder deze auto. Onder mijn vorige auto ( Golf 2 GTI) reed ik bv met voorgaande merken maar niet fijn en reden uiteindelijk de Pirelli P Zero Nero's het beste.

Testen die je online vind moet je vergeten. 10 testen met de zelfde banden geven andere resultaten.

PS: mocht je prijzen wensen kan je me ook contacten hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
over 2 weken worden bij mij de Michelin Pilot Alpin 5 gemonteerd voor de zogenaamde zomerse winter hier in NL, maar omdat we voor mijn werk in Duitsland ook klanten hebben zitten doe ik het maar. maar eigenlijk is het niet nodig.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!