Gloeispiraal lampje knippert bij lage toeren

Hallo hallo,

Ik heb nu sinds een weekje het probleem dat, wanneer ik in lage toeren rij, het gloeispiraal lampje gaat knipperen en verlies ik vermogen. Bij motor uit en aan is de melding weer verdwenen. Als ik met het knipperende lampje doorrijd brandt binnen een paar minuten het motormanagement lampje. Bij het uitlezen ervan krijg ik de code P2279 ‘leak in air intake system.’

Ik heb veel topics gelezen maar kan nergens iemand vinden die dit probleempje heeft op lage toeren. Als ik de auto lekker intrap en de toeren boven de 1700/1800 houd ervaar ik totaal geen problemen. Dus ik verwacht niet dat de turbo defect is of slecht werkt.

De vorige eigenaar heeft mij vertelt dat de egr afgedopt en uitgezet is, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Ook heb ik met behulp van remreiniger gezocht naar een lekkage in de slangen, helaas geen resultaat. Ik ben een beetje ten einde raad en ben bang dat als ik m naar een garage breng ik me scheel zal betalen aan alleen al het vinden van het probleem.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
1.2TDI
140.000 km op de teller
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
De turbo slangen waar dus druk op staat heb je ergens een lek, je turbo is niet kapot, en wat je vertelt klopt precies bij dit verhaal. Controleer ff alle slangen op lekkage en je probleem is weg.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
ik durf met enige zekerheid wel te vertellen dat de turboslang vanaf de turbo naar de intercooler lek is. Deze scheurt wel vaker. Dit lek spoor je niet op met remmenreiniger omdat dit lek pas openbaar komt als de turbo druk opbouwt. Een diesel trekt nauwelijks vacuum in de inlaat. de remmenreinigertest heeft daarom weinig zin bij een dieseltje.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Thanks voor de tips mannen. Het was inderdaad de dikke slang van de intercooler naar de turbo. Dinsdag ff een nieuwe halen en erop zetten. Enig nadeel is dat de accu eruit is, dus waarschijnlijk vraagt de RNS310 (of 315) straks een code die ik niet heb. Iemand toevallig een goedkoop alternatief hiervoor?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Bij mij werkte m’n 315 gewoon na het wisselen van de accu of het loshalen van de radio. als ik het goed heb deze gekoppeld aan de auto. Los halen of accu los maakt dus niet uit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Thanks voor de tips mannen. Het was inderdaad de dikke slang van de intercooler naar de turbo. Dinsdag ff een nieuwe halen en erop zetten. Enig nadeel is dat de accu eruit is, dus waarschijnlijk vraagt de RNS310 (of 315) straks een code die ik niet heb. Iemand toevallig een goedkoop alternatief hiervoor?
Als je hem origineel in de auto hebt gekregen zou er ergens in de boekjes van je Polo een sticker met de code moeten staan.

De tweede optie gaf @Robin net, effe de dealer bellen met je vraag. Dat zou in hun systeem moeten staan.

Zo niet kun je met een van de nummers die achterop de radio staan op een sticker (moet je ‘m helaas wel uitbouwen) via eBay voor 5 euro je code krijgen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!