Gierende voorbanden

Hallo mede vaggers,

Met mijn Polo is er wat zeer vreemds aan de hand, de beide voorwielen waarbij linksvoor echt erg, gieren het uit in de bochten, rotondes en zelfs op een rechte wegdek zo nu en dan. Ook als ik over de deksel van een straatput rijd slipt het linker voorwiel en zet de polo mij een stuk naar rechts op het wegdek..... levensgevaarlijk!

Afgelopen weekend de wielen uitgelijnd en aan beide kanten een nieuwe stuurkogel op gekomen. Bandenspanning is uiteraard naar gekeken. Dit kan toch niet liggen aan 195/55 banden?!?

Heeft iemand dit ook ooit al eens gehad of iemand die misschien de oorzaak van weet eventueel?
Betreft een 1.4 16v 6n2, AUA met 273.000 op de teller
 

Bijlagen

  • $_86.JPG
    $_86.JPG
    121.8 KB · Weergaven: 16
VW  Polo  1.4 16v 
Geen profiel meer op de band.
Olie op de banden.
Lompe rijstijl?


Wiellagers stuk ( dat verklaard niet het geen grip hebben)
Abs storing waardoor de remblokken ongewenst tegen de schijven drukken. En inmiddels staal op staal zijn ( verklaard niet het geen grip hebben)
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Geen profiel meer op de band.
Olie op de banden.
Lompe rijstijl?


Wiellagers stuk ( dat verklaard niet het geen grip hebben)
Abs storing waardoor de remblokken ongewenst tegen de schijven drukken. En inmiddels staal op staal zijn ( verklaard niet het geen grip hebben)


Geen olie op de banden, banden zijn nagenoeg nieuw, Continental.
Heeft ook niets met rijstijl te maken in dit geval, al rijd je 10km p/uur door een bocht of rotonde, hoort alsof er eentje er met 70 overheen scheurt

Wiellager klinkt aannemelijk.... zou het eventueel ook aan de schokbrekers kunnen liggen?
 
VW  Polo  1.4 16v 
Lagers vind ik aannemelijk klinken bedenk ik me net.

Stel je lager is stuk,. Dan maakt hij geluid en frictie.
Stel de frictie wordt zo hoog dan op een gladder weg dek (natte put bv) het wiel door het niet hebben van frictie op het wegdek gewoon stopt met draaien.


Even een idee. Gewoon op een rechte weg, motor uit, .En even duwen. Als er zo veel frictie in het lager zit zou het je misschien met moeite lukken. In elk geval kan je dan beter geluiden horen .


Schokbrekers zou kunnen, .Maar dan moeten je banden inmiddels de wielkassen hebben uitgeslepen.... Banden maat is oem? Niet verlaagd? Stand auto klopt op de 4 hoeken? Geen schade in je wielkassen?
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik was er klaar mee en ben naar de garage gereden..... Hij heeft een stuk in mn auto gereden en ik op de passagiersstoel. Jeminee zegt die beste man, dat ding stuurt ja ook totaal voor geen meter......eh nee. Volgens hem inderdaad een gevolg van een slechte uitlijning. 13 september wordt hij volledig uitgelijnd/gebalanceerd. Tot die tijd maar zo weinig als mogelijk rijden, en eens kijken wat nog meer te doen aan de polo Big Grin
 
VW  Polo  1.4 16v 
Ik heb bij mijn 6n2 ook wel gehad dat ie graag een uitstapje maakte bij een putdeksel of richel of iets. Had ook zeker met uitlijnen te maken. Maar ook zeker met de schokbrekers. Die waren ook totaal op.

Gezien het geluid zou ik ook de lagers verdenken. Maar dat is niet zo moeilijk te controleren. Misschien ook maar gelijk laten checken als je toch laat uitlijnen. Als je lagers kapot zijn is uitlijnen ook niet goed mogelijk.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Klopt is niet zo lang werk, maar deze garage is echt behoorlijk druk. Hij doet het alleen, de reparaties, apkkeuringen, etc, etc, maar een echte vakman. Kom er al jaren en vertrouw deze voor de volle 100%. Vorige auto's ging ik ook altijd naar hem toe en meer dan dik tevreden en geen portemonnee slikker..... (nieuw woord? haha). Dan maar ff 10 dagen wachten, ik rij gelukkig niet dagelijks.....

De vorige opmerkingen, wiellager e.d. neem ik mee, maar zal hij dan ook wel merken ga ik vanuit als hij hem uit wil gaan lijnen? Ik blijf er in ieder geval bij da's al afgesproken. Volgens hem wordt het dan een hele andere Polo wat betreft het sturen en wegligging...... ik hoop dat de beste man gelijk heeft! Big Grin
 
VW  Polo  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!