Gezocht: Monteur voor xenon inbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Precies, ik ben niet bepaald technisch. Vandaar dat ik het liever laat doen door iemand die hier verstand van heeft.

@Enzolino, nee ik heb niet de GTI unit's alleen een losse HID kit.
 
Zou ook wel xenon willen hebben, hebben we hier op het forum niet een howto, of kan iemand die xenon heeft deze misschien maken en evt foto's plaatsen?

* Zo te zien heeft Johan het erin zitten, misschien kan die tekst en uitleg geven.
 
Ah ok, is denk ik meer een klusje voor van de zomer, ga er nu niet in de kou aan beginnen.
Zo bedoelde ik het ook niet, maar je hebt toch van dat spul wat kneedbaar is en je kan gebruiken om op te vullen, doet me altijd aan kauwgom denken.
 
Ik ben ook naar Groningen gereden voor een setje velgen, dus een ritje naar het pittoreske Purmerend is ook geen probleem. Ik moet toch nog die kant uit voor een armsteun Stick Out Tongue .

PM
 
Mijn wagen is uit 2007 en ik mag dus vanwege het niet aanwezig zijn van sproeiers geen xenon.

Mocht het een probleem worden met de Polizei, wat ik niet snel verwacht dan is de boete 100 euro volgens de boetbase. Waarschijnlijk wil oom agent ook dat je niet verder gaat met de "ondeugdelijke auto".

Hoe snel/makkelijk zou ik dan terug kunnen naar halogeen?
 
Johan zei:
ReneeKlo, als je terug zou moeten naar halogeen kun je dat echt ter plekke nog doen als je zelf lampjes kunt vervangen, xenon afkoppelen en originele lampjes erin (de kastjes van de xenon kun je laten zitten)

maar ik denk dat het echt GEEN problemen gaat geven qua politie, alleen bij de apk!

Ook bij de APK zal het geen gezeur gaan geven, zolang het lichtbeeld goed is. Dus gewoon een kwestie van goed afstellen...Zo is mijn 6N2 al heel lang goed door de APK gekomen incl. een steekproef.
 
Johan zei:
Polootje, de xenon regelgeving is verandert voor auto's vanaf 1 Januari 2007 geleverd.. daar mag GEEN xenon inzitten als er geen sproeiers opzitten (voor apk) en voor de politie moet er zelfs automatische hoogteregeling opzitten!

mijn polo heeft idd ook geen problemen met xenon.. maar die is van 2002!

Aha...dan heb ik de voorgaande berichten niet goed doorgelezen excuses (tja, blonT) maar bij mijn Polo komt er zeker nog wel xenon in (hij is van 2006)
 
ReneeKlo, voor de APK wordt er niet gekeken of de auto automatische hoogteregeling heeft, het enige wat gecontroleerd moet worden bij xenon is of de sproeierinstallatie aanwezig is en werkt! en natuurlijk het lichtbeeld!

het is echter wel zo dat in de wegenverkeerswet staat dat er (op auto's NA 1 Januari 2007 met xenon) automatische hoogteregeling moet zitten naast de sproeierinstallatie, handmatig voldoet dus NIET voor de wet! ze kunnen je ervoor bekeuren maar volgens mij weten/kunnen die agenten dat zelf niet eens controleren!
 
Ze zijn besteld.

Even on topic:
De installatie moet echt supersimpel zijn volgens de website. Alsof je een gewone H7 lamp vervangt. Alles is met stekkers dus je hoeft ook niet te solderen ofzo.

Als ze binnen zijn en het weer laat het toe dan bouw ik ze in, eerst in de Golf en als ik zeker weet dat het goed gaat in de Polo :mrgreen:

Ik zal ook foto's maken voor de liefhebber
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!