geur van verbrand rubber

graafie

Exclusive lid
2,121
370
83
Het is mij twee keer opgevallen dat ik een geur van verbrand rubber rondom mijn auto heb waargenomen. Eén keer bij aankomst bij mijn woning, toen ik de motor had afgezet en uit was gestapt een enorme stank van verbrand rubber wat ik dus niet in de auto heb waargenomen, alleen daarbuiten. Afgelopen week opnieuw nadat ik op mijn eindbestemming was aangekomen en wederom alleen buiten de auto waarneembaar. Heeft iemand anders van jullie dit ook al eens meegemaakt of ben ik hierin de enige en weet iemand hier op het forum wat het zou kunnen zijn? ( en nee, ik houd mijn voet niet op de koppelingspedaal onder het rijden, dus de geur van verbrande koppelingsplaten kan het niet zijn ;) )
 
Het rare is dat ik het twee keer heb geroken na ritjes van zo'n 10 a 15 km. Na een lange rit heb ik er nog geen last van gehad. Ik ga er gemakshalve dan ook van uit dat het verder geen levensgevaarlijke problemen zal geven omdat het nog maar twee keer door mij is waargenomen maar helemaal lekker zit het me toch niet. Maar ik hou het zeker wel in de gaten. En anders toch maar even laten checken bij m'n dealer. Hahaha, ze zien me weer aankomen "ja, dat komt omdat je H7 koplampen hebt geplaatst in je BM. We hadden je nog gewaarschuwd dat dat niet kon". :twisted: :twisted: :twisted:
 
Ja, ikke! Ik herken dat, schrok me kapot! Was een kort ritje ook! Heel soms ruik ik die aparte geur ook heel licht in de auto. Komt ecfht onder de kap vandaan. Als het aan blijft houden ga ik ff terug naar de dealer!
 
Ik heb gister ook zoiets meegemaakt.. Ik rook ineens een soort verbrande lucht. Kan niet zeggen dat het rubber was, maar wel een vreemde brandlucht. Het kwam idd onder de kap vandaan. Ik dacht dat het misschien komt omdat hij nieuw is. Ik heb er nu net 550km op staan Big Grin Maar na een tijdje trok het weer weg en na een redelijke rit thuis gekomen rook ik niks meer..

Vreemd verhaal..
 
En had je dan ook zo'n vieze stank rondom je auto?


Ik heb vanmorgen even rondgekeken op het internet en ik las inderdaad dat het zou kunnen komen doordat het roetfilter wordt schoongebrand. Dit gebeurt telkens automatisch tussen de 200 en 1000 km. Ik heb nergens kunnen vinden dat dit gepaard zou gaan met die vreselijke stank maar dit zou dus best mogelijk kunnen zijn.
 
Ja, dit herkennen we maar al te goed! Echt een lucht rondom die auto (uit het motorcompartiment) dat je denkt... de boel staat in de fik? Verschroeid rubber of gesmolten plastic; die lucht.
Het is inmiddels wat minder geworden maar ik kan je vertellen dat het dus niet het roetfilter is; wij rijden een nieuwe GTI dus geen roetfilter aanwezig. Of ben ik nou zo'n leek dat ik dat zelfs niet meer kan onderscheiden bij diesels en benzine :)
De dealer zei ook dat het nieuwe-geit was ( ;) ) en vanzelf minder wordt... maar dan wil ik alsnog weten wat het is :)
 
ik zelf heb ut ook niet waargenomen, maar een vriend van me zegt het welus tegen mij. ruik je dat niet ? rondon je auto? en hij ruikt zelf welus diesellucht in de auto?

ik zei altijd;P jongen zeik niet, jaloers jong.. maar hahaha ik zelf heb ut nooit echt geconstateerd..

BTW heb de 1000km nog niet gepasseerd,, dus kan echt de nieuwigheid zijn..
maar wel moeten tankenStick Out Tongue..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!