Getik rechtsvoor bij stationair toerental

Hallo,

Het was me een maand geleden al opgevallen dat wanneer mijn auto stationair draaide, er een geluid van achter mijn dashboardkastje kwam. Een soort getik dat goed te horen was wanneer je je ventilatie uit zette. Omdat ik wist bijna mijn 30k beurt te hebben (gisteren gehad, vandaag auto opgehaald), heb ik gewacht om dit probleem aan te kaarten bij mijn dealer.

Gelukkig kan het ook wel eens meteen goed gaan. Ik kreeg gisteren een telefoontje van de monteur die zei dat hier inderdaad al een melding van was. Het zou om een brandstofleiding gaan rechtsvoor die tegen het chassis aan tikt. Oplossing: Brandstofleiding vervangen. Onderdeel is binnen een dag aangekomen en gemonteerd, en ik rij weer lekker in mijn eigen polootje :)

Wilde jullie even op de hoogte stellen van dit 'probleem'. Dus als je zelf zoiets hoort, weet je waar het aan kan liggen!
 
Hmm.. Brandstofleiding vervangen ja?
Dit tikken kwam namelijk ook voor bij de bm soms en daar was de simpele oplossing om de brandstofleidingen 1 plekje te verschuiven;)
Er zitten namelijk 3 clips voor 2 leidingen, waarom?! Dat kan alleen vw vertellenStick Out Tongue
Maar mooi dat het iig is opgelost!:)

Edit:
Hahahahaha, Dave was me weer eens voor:lol:

Btw als je dat even in how-to vorm wilt plaatsen in het handleidingen sub-forum, dan wordt deze waarschijnlijk ook eerder gevonden;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Hetzelfde hier. Ben al 4 keer naar de garage geweest, eerste keer hele leiding vervangen 2e keer alles opnieuw vast gezet en 3e en 4e keer hebben ze alles opgevuld met schuim maar ieder keer komt het geluid weer terug. Helemaal ram gek word ik er van!! Binnenkort maar weer terug naar de dealer, dit moeten ze toch op kunnen lossen?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!