Getik in de motor

Hallo allemaal,

Ten eerste mijn compliment voor het forum, erg handig al die informatie.

Ik heb sinds twee weken een occasion polo gekocht uit 2008 1.4 16 met 65000 op de teller.
Helaas heb ik daar meteen vragen over. Heb al rondgekeken en ben "bang" voor hetgeen wat jullie gaan zeggen...

Als ik tussen de 2000 en 3000 optrek hoor ik een soort van extra naaimachine (getik) onderin mijn motor welke steeds iets harder klinkt naar maten de toeren oploopt. Na de 3500 begint het normale motor geluid de overhand te nemen en hoor je de vervelende tik niet meer. Op de snelweg heb ik hier echter geen last van ondanks ik dan ook ronde de 3000 rij. Nu heb ik al het een en ander over kantelende zuigers gelezen maar kan nergens vinden hoe dat nou klinkt.

Mijn angst is dat het idd kantelende zuigers zijn. Maar wat zijn hier nou de nadelen van en wat gaat dit op langere termijn betekenen?
Ik zit heel erg in een dubio over wat te doen aangezien ik nog 6 maanden garantie heb. Ik ben namelijk bang dat dit grapje mij veel olie gaat kosten in de toekomst en dat een aankomende koper mijn auto niet wil kopen door de tik.
Wat is hierin jullie ervaring en zijn er methodes om er wat aan te doen? (heb iets over andere olie gehoord maar werkt het?)

Alvast bedankt
Ronald
 
Compressie test? is dat om die kantelende zuigers te testen aangezien er dan lucht kan ontsnappen...
Ik ben in twijfel om zo'n check te doen bij de anwb voor 163 euro maar weet niet of dat beter is dan een gemiddelde garage?
 
Compressie test? is dat om die kantelende zuigers te testen aangezien er dan lucht kan ontsnappen...
Ik ben in twijfel om zo'n check te doen bij de anwb voor 163 euro maar weet niet of dat beter is dan een gemiddelde garage?

Een garage zal proberen een klus te halen uit de test, dus je krijgt vrijwel altijd een "advies" van ze om iets door ze te laten doen. De ANWB test onafhankelijk.
 
Gewoon terug gaan waar je hem gekocht hebt.
Je hebt garantie dus waarom zou je dan zelf geld uit geven.
Ik zou de beste man de sleutels geven en zeggen: ik kom hem halen als die weer tip top in orde is!
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!