Hallo allemaal,
Ten eerste mijn compliment voor het forum, erg handig al die informatie.
Ik heb sinds twee weken een occasion polo gekocht uit 2008 1.4 16 met 65000 op de teller.
Helaas heb ik daar meteen vragen over. Heb al rondgekeken en ben "bang" voor hetgeen wat jullie gaan zeggen...
Als ik tussen de 2000 en 3000 optrek hoor ik een soort van extra naaimachine (getik) onderin mijn motor welke steeds iets harder klinkt naar maten de toeren oploopt. Na de 3500 begint het normale motor geluid de overhand te nemen en hoor je de vervelende tik niet meer. Op de snelweg heb ik hier echter geen last van ondanks ik dan ook ronde de 3000 rij. Nu heb ik al het een en ander over kantelende zuigers gelezen maar kan nergens vinden hoe dat nou klinkt.
Mijn angst is dat het idd kantelende zuigers zijn. Maar wat zijn hier nou de nadelen van en wat gaat dit op langere termijn betekenen?
Ik zit heel erg in een dubio over wat te doen aangezien ik nog 6 maanden garantie heb. Ik ben namelijk bang dat dit grapje mij veel olie gaat kosten in de toekomst en dat een aankomende koper mijn auto niet wil kopen door de tik.
Wat is hierin jullie ervaring en zijn er methodes om er wat aan te doen? (heb iets over andere olie gehoord maar werkt het?)
Alvast bedankt
Ronald
Ten eerste mijn compliment voor het forum, erg handig al die informatie.
Ik heb sinds twee weken een occasion polo gekocht uit 2008 1.4 16 met 65000 op de teller.
Helaas heb ik daar meteen vragen over. Heb al rondgekeken en ben "bang" voor hetgeen wat jullie gaan zeggen...
Als ik tussen de 2000 en 3000 optrek hoor ik een soort van extra naaimachine (getik) onderin mijn motor welke steeds iets harder klinkt naar maten de toeren oploopt. Na de 3500 begint het normale motor geluid de overhand te nemen en hoor je de vervelende tik niet meer. Op de snelweg heb ik hier echter geen last van ondanks ik dan ook ronde de 3000 rij. Nu heb ik al het een en ander over kantelende zuigers gelezen maar kan nergens vinden hoe dat nou klinkt.
Mijn angst is dat het idd kantelende zuigers zijn. Maar wat zijn hier nou de nadelen van en wat gaat dit op langere termijn betekenen?
Ik zit heel erg in een dubio over wat te doen aangezien ik nog 6 maanden garantie heb. Ik ben namelijk bang dat dit grapje mij veel olie gaat kosten in de toekomst en dat een aankomende koper mijn auto niet wil kopen door de tik.
Wat is hierin jullie ervaring en zijn er methodes om er wat aan te doen? (heb iets over andere olie gehoord maar werkt het?)
Alvast bedankt
Ronald