Geschakelde plus onder de motorkap tbv dagrijverlichting LED

ik heb led verlichting aangebracht op mijn gril onder maar de probleem het is nou aangesloten op me stadslichten maar kreeg te horen dat het eigenlijk niet mag dus heb een relais gekocht 5 aderige 3x plus 12v en 2x massa de min dus.

1 plus gaat naar de accu
1 plus gaat naar de stads licht
1 plus gaat naar de geschakelde plus
1 massa spreekt voor zich

dus de bedoeling van de relais gaan de LED's uit als je de stads licht aan doet

maar mijn vraag is waar vind ik de geschakelde plus onderder de motorkap :(
 
led lampen mag in geen combinatie zijn met geen enkel verlichting van je auto dat is eenmaal de wet van nederland. dus heb een relais gekocht en die zorgt er voor dat ze uit gaan als me lampen aan gaan. en daar heb ik de geschakelde plus voor nodig kan ik wel vanuit de zekerings kast trekken maar als er toevalig al eentje ligt is het niet nodig.

Dus misschien heeft het al iemand al gedaan en mij de TIP kan geven hoe en waar.
 
er loopt een snoer naar binnen voor het openen van de motorkap en daar heb je genoeg ruimte voor een 2 aderige kabeltje dus kom het gelijk uit bij je zekering kast in de auto daar kan je het bij prikken en is hij gelijk ook beveiligd is de enigste manier. alles onder de motorkap gemeten kwam geen geschakelde plus tegen niet tenminste waar je makelijk bij kan.

Er is ook genoeg ruimte om de relais te verbergen bij de zekerings kastje dus is ook niet nodig om helemaal vanaf de radio de geschakelde plus te halen

dus voor de gene succes :mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!