Geluid rechtsachter

Hallo allemaal,
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een polo TSI 6R uit 2012. (Zal me later even voorstellen)

Tijdens de proefrit hoorde ik gerammel (rechtsachter) tijdens rijden op een drempel of een weg zonder asfalt dus klinkers. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb de auto op de krik gezet en de veer is nog goed. Moet ik denken aan de schokdemper? Of kan er nog iets anders zijn?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 1.2 TSI 6R  1.2 TSI 90 PK 2012 
ik had ooit eens in Frankrijk van de 1 op de andere dag een rammelende/bonkende schokbreker. Deze bleek kapot geknapt te zijn, hierdoor was een groot deel van de olie weggelopen. Door het bewegen van de auto "klapte" de zuiger in de schokbreker op de olie met als gevolg dat er een zwaar bonkend/kloppend/rammelend geluid waarneembaar was.

Als je het achterwiel demonteerd, zul je de schokbreker zien, deze mag niet nat zijn van de olie. Ook mag hier geen overtollige hoeveelheid stof, zand of modder aan zitten. Dit getuigd ook van een lekke, of lekkende schokbreker.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511 en Polo0907
Dank jullie wel allemaal. Inmiddels is meer bekend.
De schokdemper was inderdaad de boosdoener. Hij lekt inwendig. Schokdemper vervanger en geluid is weg.
 
Volkswagen  Polo 1.2 TSI 6R  1.2 TSI 90 PK 2012 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!