Geluid airco(pomp)?

Jiskefet1984

Actief lid
Helloo,

Ik heb een kort geluidsfragment opgenomen. Ik weet het, het is niet altijd goed hoorbaar, een geluidsopname dan wat je in real life hoort.

Ik hoor een heel vervelend geluid als de airco aan staat, als ik de airco uit druk is het geluid weg. Ook de motor reageert hier op, niet dat de motor anders loopt, maar geeft ook een bijgeluid, dat is wel te horen in de geluidsopname, met airco aan en uitgeschakeld, hoor je het verschil. Lastig uit te leggen lol.
Vanaf 13.4 seconde zet ik de airco uit, het geluid van de airco is weg en de motor maakt dat geluid niet meer, althans als ik gas geef en bij het stationair draaien.

De aircopomp gaat harder draaien als je toeren maakt, klopt dat?

Is het normaal dat je bijgeluiden in de auto hoort als de airco ingeschakeld staat? Ik denk zelf dat het de aircopomp is dat ik hoor. Irritant geluid in ieder geval!

5 september staat mijn Polo bij VW voor de reparatie aan de speakers van de carkit. Ik wil dit wel aan gaan geven bij VW, maar we weten zelf dat bij hun veel dingen normaal is ''dat hoort zo''
Ik heb nog fabrieksgarantie, dus als er wel iets mankeert aan de airco, moeten zij dat maken op hun kosten.

Goed om te weten, de airco heeft dit jaar zijn beurtje gekregen en ik stond geparkeerd tijdens de opname.

https://drive.google.com/file/d/1xlB0xe49XxLFVsIGWSZG16SunR7jHWf-/view?usp=drive_link

Martin.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!