Geen Polo , maar een Faabje !!!!!!!!!

Hey guys, ik lees dit forum regelmatig als gast, heb me nu toch maar eens geregistreerd.
Een leuk forum is dit, met hoopjes info over de 1.2 TDI.
Ben zelf actief op het skodaforum.nl en ik rij het broertje van de Polo een Fabia Combi 1.2 TDI type 5J.

n2ya9t-1.jpg



Ben wel ooit begonnen met een polo coupe uit 1994 (prego uitvoering), daarna ben ik over gelopen naar Skoda dus...:mrgreen:
 
Dank je van de leuke reacties, kleur is het rally-green, de kleur van het succesvolle Skoda-Motorsport team. Tijdens de komende WRC-Rally in Duitsland, rijd het VW-Motorsport team ook met de Fabia S-2000 als test voor de lancering van de Polo WRC volgend jaar
wb30hg-1.jpg

De kleur is in veel landen ook alleen voor bestemd voor de RS.

Het verbruik van de Fabia is nagenoeg hetzelfde van de Polo als is de combi wel wat groter.
Als je op de snelweg tussen de 90 of 100 rijd, bijvoorbeeld als het wat drukker is, gaat het verbruik wel richting de 1:26/27.
Maar over het algemeen rij ik wat vlotter :), ik rij wel alleen maar lange stukken dat komt het verbruik ten goed, ik zit gemiddeld op de 1:21 / 1:22.
 
Toen ik de eerste foto's van de ST zag was ik er weg van, toen een paar keer in het echt gezien en in de ecomotive uitvoering vond ik hem wat tegenvallen, standaard lampen, die rare dichte gril. Ook was hij met de al de opties een stuk duurder dan de Faab.
 
Jongens,

Ik heb de 1.2 TDI Combiingeruild voor een 1.2 TSI HB
Ik ben geswitch van baan en ga van 270 per dag ,naar 22 km per dag woon/werk verkeer.
En er stond inmiddels alweer 50.000 km op de teller van de bijna 2 jaar oude 1.2 TDI.
Ik hoefde er slechts 800 euri's bij te leggen voor een TSI HB.
Uiteraard in dezelfde fantastiche groen kleur. :mrgreen:
Ik heb de TSI in de 86 pk uitvoering, en dat is geen strepen treklker, maar hij is wel veel levendiger en pittiger dan het 1.2 TDI blokje. De HB, is ook meer dan 100 kg lichter dan de Combi
 
Inmiddels achtereen volgens met een 2x Citigo gereden te hebben hier in het gezin, toch deze 2 maar weer ingeruild voor een nieuwe Malagutti Scooter en een nieuwe Fabia,
Dit keer een zwarte Fabia Montecarlo 1.2 TSI :)
Foto's zal ik wel posten, als ik hem heb !,
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!