Geen automatische stand ruitenwissers

Goedendag,

Sinds twee maanden ben ik in het bezit van een VW Polo 1.2 TSI DSG 105pk. Recent heb ik gemerkt dat de automatische stand van de ruitenwissers het niet doet.

Wanneer de automatische stand wordt ingeschakeld gebeurt er niets. De standen 1X, LOW en HIGH werken wel. De garage heeft de auto uitgelezen en heeft geen storingen. De regensensor werkt en alle zekeringen zijn heel. Het is me opgevallen dat ik bij het inschakelen van de verschillende standen een klik hoor van een relais, behalve bij de automatische stand.
Verder is de garage opgevallen dat in het diagnoseprogramma in de automatische stand altijd stand 0 wordt weergegeven. Bij het veranderen van de gevoeligheid veranderd dit getal ook niet.

De garage vermoed een probleem met het relais of een defect in de stuurkolomschakelaar, maar weet dit niet zeker. Weet iemand een mogelijke oplossing?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!