Geen aandrijving meer, ratelend geluid

Vanmiddag wilde ik wegrijden met de Polo. Ik zette de wagen in de achteruit en reed weg.
Toen ik de wagen in de 1e versnelling zette en de koppeling liet opkomen hoorde ik een ratelend geluid en kwam de wagen niet vooruit. Totaal geen aandrijving meer. Ik kom nu dus niet meer weg met de Polo. Als ie in de vrij staat en ik geef gas hoor ik in de lage toeren ook een rammelend geluid.
Ik heb onder de motorkap gekeken, maar kan niets vreemds vinden.
Wat kan het probleem zijn?
Route Mobiel is onderweg, ben benieuwd wat zij kunnen ontdekken.
 
Johan, je hebt gelijk.
Aandrijfas / Steek as is overgebroken aan de linker zijde.....
Je kan de steekas gewoon zien liggen door de velg.
Foto vanuit binnenkant wielkuip:
100_2157-1.jpg

Foto vanaf buitenkant velg:
100_2154-1.jpg


De wagen is opgetakeld op de autoambulance en wordt morgen bij de garage afgeleverd.
Ik ben benieuwd wat dit grapje gaat kosten....
 
Ik zou het niet wete hoe dit is kunnen gebeuren. Wellicht dat het door de schroefset komt?
@ Bas: Bedankt voor het aanbod. De auto staat momenteel bij de garage waar ik altijd ga. Ik krijg nog te horen wat verder de mankementen zijn.
 
Telefoon gehad van de garage. Het schijnt dat de homokeneet er uit geknalt is en is afgebroken. Hoe het is kunnen gebeuren is nog steeds een raadsel. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik r morgen terug.
 
Dan zal het wel meevallen, een homokineet kost hoogstens 150 euro en montage is een half uurtje, auto wel laten uitlijnen hierna omdat de ophanging helemaal los is geweest.
 
Nog nooit tegengekomen op het werk bij een vw, wel eens bij een vrachtwagen dat de cardanas compleet doormidden was, (gegoten ijzer van 35 cm dik zo doormidden)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!