Gebonk bij schuin nemen inritten en drempels Polo 6R BM

Hallo,

Hebben er meer van jullie last van een bonkend geluid voor onder hun Polo 6R vooral bij het schuin nemen van inritten en verkeersdrempels?? Ik heb het al een jaar heel erg sporadisch maar ik hoor het nu steeds vaker. Heb het idee dat het links voor onder is. Wie weet hier meer van en heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt
 
Die van mij honkt en bonkt ook om t leven, is volgens mij beetje polo kwaaltje.
Je zou even je stabalisator stangen kunnen controleren op speling.

Even je stuur 1 kant op draaien en dan kun je er volgens mij zo bij via je wielkast.
Klein beetje speling kan al voor een hoop kabaal zorgen.
 
Het kan je toplager zijn. Bekend VW probleem. Dingen kosten geen drol maar vervangen is veel. Hele voorvering moet los en dan toplager vervangen en dan weer terug en dan nog uitlijnen.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Het kan je toplager zijn. Bekend VW probleem. Dingen kosten geen drol maar vervangen is veel. Hele voorvering moet los en dan toplager vervangen en dan weer terug en dan nog uitlijnen.

Meh nee, dan moet de versnellingsbak uit elkaar ;). Jij bedoelt het veerpootlager, deze hoor je en kun je voelen in de veren als je die vast houd en stuurt tegelijkertijd. En dat is het in mijn geval echt niet
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ook mijn Polo heeft dit probleem al sinds het begin. Tijdens de garantieperiode zijn hiervoor de voorste draagarmrubbers vervangen. En toen was het inderdaad een hele tijd weg. Maar een paar maanden geleden kwam het gebonk en geklapper bij verkeersheuvels weer terug. Vorige week heeft ie een 30.000 km-beurt gehad en volgens de monteur is het een bekend probleem. Hij stelde voor om de draagarmrubbers weer te vervangen of om de bestaande rubbers goed in te vetten. Maar nieuwe wilde niet zeggen dat het euvel wegblijft en ik had geen zin in een woordenwisseling of dit nou nog onder garantie gaat vallen, dus heb ik ze laten invetten. En nu is het inderdaad weer weg! Gelijk heeft de monteur laten zien hoe ik voortaan als het gebonk terug is zelf met WD40 of siliconenspray de rubbers weer kan invetten. Dan zou het volgens hem weer een tijd goed moeten gaan. Als ik dat twee keer per jaar moet doen om het gebonk weg te houden kan ik er verder wel mee leven. Maar raar blijft het dat er geen definitieve oplossing is.
 
Ook mijn Polo heeft dit probleem al sinds het begin. Tijdens de garantieperiode zijn hiervoor de voorste draagarmrubbers vervangen. En toen was het inderdaad een hele tijd weg. Maar een paar maanden geleden kwam het gebonk en geklapper bij verkeersheuvels weer terug. Vorige week heeft ie een 30.000 km-beurt gehad en volgens de monteur is het een bekend probleem. Hij stelde voor om de draagarmrubbers weer te vervangen of om de bestaande rubbers goed in te vetten. Maar nieuwe wilde niet zeggen dat het euvel wegblijft en ik had geen zin in een woordenwisseling of dit nou nog onder garantie gaat vallen, dus heb ik ze laten invetten. En nu is het inderdaad weer weg! Gelijk heeft de monteur laten zien hoe ik voortaan als het gebonk terug is zelf met WD40 of siliconenspray de rubbers weer kan invetten. Dan zou het volgens hem weer een tijd goed moeten gaan. Als ik dat twee keer per jaar moet doen om het gebonk weg te houden kan ik er verder wel mee leven. Maar raar blijft het dat er geen definitieve oplossing is.
Zou je uit kunnen leggen (eventueel met foto's) hoe je deze draagarmrubbers kunt invetten?

Daarnaast, weet iemand hoeveel het kost om de draagarmrubbers te vervangen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Hmmm, klinkt mij bekent in de oren, de rubbers drogen uit, en daardoor kun je kraken ed in de ophanging krijgen. Zal zaterdag -mits- ik tijd heb het eens proberen en -als ik het niet vergeet- foto's maken.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Zou je uit kunnen leggen (eventueel met foto's) hoe je deze draagarmrubbers kunt invetten?

Daarnaast, weet iemand hoeveel het kost om de draagarmrubbers te vervangen?

Een draagarm van moog kost 66 euro per stuk ex montage, een rubber kost 12 ps ex montage, voor twee draagarmen ben ik denk ik een uurtje bezig ex uitlijnen, voor losse rubbers reken een anderhalf twee uur. Afhankelijk hoevast de rubbers zitten. Wij monteren meestal complete armen, omdat je een stuk sneller klaar bent. Ik denk dat het verschil tussen losse armen, en rubber een euro 80 totaal is, dan had ik complete armen gedaan. Dan heb je beide rubbers tegelijk gedaan.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Een draagarm van moog kost 66 euro per stuk ex montage, een rubber kost 12 ps ex montage, voor twee draagarmen ben ik denk ik een uurtje bezig ex uitlijnen, voor losse rubbers reken een anderhalf twee uur. Afhankelijk hoevast de rubbers zitten. Wij monteren meestal complete armen, omdat je een stuk sneller klaar bent. Ik denk dat het verschil tussen losse armen, en rubber een euro 80 totaal is, dan had ik complete armen gedaan. Dan heb je beide rubbers tegelijk gedaan.
een euro 80 totaal is(€1,80,-)dat is goedkoop.:geek:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!