Gasveer motorkap.

Syste

Premium lid
929
1,273
133
Sinds 2 Januari dan eindelijk onze nieuwe BlueGT voor de deur staan..!
We zitten de hele dag met een dikke glimlach op ons bekkie van genot.
Maar toen ik de motorkap opende viel me meteen op dat hier geen gasveer onder zit, enkel een vast stok.
Nou vind ik een gasveer toch net iets fijner dan zo'n stokkie, dus ben vanmorgen even langs de dealer gereden om te kijken wat hier de kosten van zijn.
Maar nu wist de dealer me te vertellen dat er geen gasveren voor de Polo 6R zijn..
Weet iemand of dit werkelijk zo is, of heeft de dealer het (weer eens) bij het verkeerde eind?

Zo Ja, wat is hier het bestelnummer van en eventuele kosten?
Zo Nee, is er iemand die hier al een nette oplossing voor heeft gevonden?
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Wat had je gedacht van de sloop..
Miss past een gasveer van een polo 6n2 er ook wel onder zo nee.. krijg je bij je aankoop vast garantie waarbij je hem weer kunt omruilen..
Hopelijk is dit een oplossing.. had ik namelijk ook met mijn 6n gedaan.. en hierbij hoefde mijn vriend die dat voor mij deed niet eens te lassen.. dus dat was mazzel ..
 
Inderdaad, een gasveer is specifiek gemaakt om een bepaald gewicht te drukken.
Dus ik ga niet zomaar een gasveertje pakken en bevestigingspunten lassen/boren op een auto van 4 dagen oud.
Ik had stiekem gehoopt dat iemand hier al tegenaan wasgelopen en hier al een mooie oplossing op had.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Scharnierpunt van de motorkap 1 bout vervangen voor een bolkop en vervolgens van de spatbord ook 1 vervangen voor bolkop tis dan alleen nog even zoeken naar een bijpassende gasveer in goede formaat.. zo is die van mij bevestigd
 
Inderdaad, een gasveer is specifiek gemaakt om een bepaald gewicht te drukken.
Dus ik ga niet zomaar een gasveertje pakken en bevestigingspunten lassen/boren op een auto van 4 dagen oud.
Ik had stiekem gehoopt dat iemand hier al tegenaan wasgelopen en hier al een mooie oplossing op had.

Als ik een auto kon halen uit de showroom was ik allang terug gegaan naar de dealer .. je koopt een auto van 12000 euro dan zou een gasveer van 20 euro ook het verschil niet meer maken..bovendien als je het zo belangrijk vind waarom keek je dan niet eerst voor je hem had gekocht Stick Out Tongue
 
Ohh my god...
Dasss meer dan verwacht hehe..
Dan zou je toch denken dat het voor die prijs er standaard bij in zit.. aaii..
Wel raar.. polo 6n2 heeft het standaard.. begrijp het niet waarom 6r het niet heeft je zou denken des de nieuwer de auto des de meer snufjes ditjes en datjes er opzit..
 
Anica, bedankt voor het meedenken maar ik zet het even op een rijtje voor je..

Polo 6R BlueGT (geen 6n2) inclusief de opties die ik heb = ruim €25000,-
Ik ben dus naar de dealer terug gegaan. Daar hoorde ik dus dat voor de 6R helemaal geen motorkapgasveer bestaat. (Dus ook niet voor de goodkoopste/duurste modellen)
Zo belangrijk vind ik het ook weer niet.. Het was me tijdens het testrijden ook niet opgevallen.

Maargoed, we doen het maar gewoon met de vaste stok. Zo vaak hoef ik niet onder de kap te zijn he. ;)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Hihi.. dat is misschien ook wel zo.. maar k zat met t zelfde probleem als jou en ik had ook alleen maar vaste stok zodoende dat ik keek wat paste..
Helaas dat er niks origineels is voor zowel 6r als 6n.. universele kan ook passen..
En zoals k had uit gelegd paar berichten terug het is echt niet lastig te monteren.. zelfs ik kan t :)

Maar bedankt voor de uitleg ..
 
Vanaf ongv. 15.000 euro plus 500 euro inruil waarde Big Grin


Wel goed kijken!
k9l6r.png
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!