Garage zegt dat R line achterbumper niet past

Vorige week reed er een vrachtwagen mij op de ring rond Brussel achteraan aan.
Gevolg; nieuwe achterbumper en achterklep.
Ik vroeg de garage op een R line achterbumper te bestellen zodat ik dan een diffuser heb om ineens een mooie einddemper te plaatsen.
VW rietje, een grote Antwerpse dealer waar ik mijn polo nieuw kocht, zegt me dat de R line achterbumper niet past.

Ik heb een polo 6 R 1.2 mpi 70 PK uit 2013.

Volgens mij klopt de info die de garage me geeft niet, toch ?
 
VW garage Rietje zegt van niet

Ik heb wel vaker bij de Volkswagendealer zulke situaties gehad.

De dealer wilde niets voor mij betekenen als het om onderdelen ging die niet te bestellen waren vanaf mijn kenteken.

Ik heb een Polo Bluemotion en ik wilde een GTI achterbumper. Dit kon niet.
Ik wilde een R-line grill. Dit kon niet.
Ik wilde een R-line voorbumper. Dit kon niet.
Ik wilde een R-line mistlampkapjes. Dit kon niet.

Daarna heb ik de onderdeelnummers zelf opgezocht en ben ik naar de dealer gegaan en toen zei ik: "Ik wil deze onderdeelnummers".

En toen kon alles wel. Ze zijn gewoon te lui om de onderdeelnummers ervan te zoeken.
Ook met montage zijn ze erop tegen. Alles wat niet te bestellen viel op mijn kenteken, wilde zij ook niet inbouwen.

Want oh oh, het onderdeel is niet gemaakt voor mijn type, dus dan zal het vast ook niet passen.

Ik zeg, gewoon onderdeelnummers opzoeken, ga naar de dealer en bestel deze, en laat het zelf of door een universele garage inbouwen.

Dealers, bah.
 
Wat ik altijd doe is andere kenteken opgeven. Schrijf ze gewoon op, op mijn telefoon. Bijvoorbeeld 1 van een Polo GTi, 1 van een Polo TDi en mijn kenteken Stick Out Tongue. Telkens als ik wat wil bestellen dan geef k kenteken door van hetgeen waar hij bij hoort. Zo heb k geen gezeik, hoef k zelf niks op te zoek en klaar Stick Out Tongue.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!