frustratie problemen 6R

goedemorgen,

nu een aantal maanden prima gereden in de Polo BM, maar sinds een aantal weken beginnen de problemen.

Sensoren ingebouwd.. regelmatig de meldingen ' optisch systeem niet beschikbaar'
BT werkt wel, maar de ene keer wel op mn scherm van de RNS310, de andere keer weer niet. Dan moet ik de BT module afkoppelen en weer aansluiten.

En nu is mn accu weer leeg. Vorige week vervangen door een nieuwe en gisteren weer compleet leeg.
Ik word er nu een beetje vervellend van.

Iemand suggesties , tips, medeleven :lol: .

Staat nu bij de berger en gaat morgen wederom naar de dealer.

dank.

lando
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Foutcodes aanwezig in de PDC-regeleenheid? De tweede is een zogenoemde clandestine verbruiker. Dit kan een software probleem zijn, maar ook een defecte regeleenheid of kortsluiting.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
nou, de auto staat al 4 dagen bij de dealer in Amsterdam,

Er is al een nieuw navigatie systeem geplaatst omdat ze dachten dat daar het probleem zat. Heeft daarna een nacht aan een computer gehangen, maar de auto komt niet in 'rust' stand. En dus blijft er stroom lekken.
Vandaag gaan ze weer verder met zoeken en er blijven 3 opties over volgens de dealer.
Welke 3 heb ik helaas nog niet doorgekregen.

Hoop dat ze het vinden. Wil mn auto terug :ugeek:
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Nou, vorige week woensdag de auto weer opgehaald. Oorzaak gevonden.

Gateway, Navi is vervangen. Dit heeft iig het Bluetooth stuk opgelost.
Maar de lege accu is gekomen door het verkeerd aansluiten van de parkeersensoren. Die is ergens bijgeprikt die het hele systeem in de war heeft gestuurd.
De auto is niet is slaap stand gekomen doordat er constant een signaal door het netwerk heen ging.... Draad werd doorgeknipt en... auto in ruststand met een minimaal verbruik.
PDC zat aangesloten op (hoop dat ik het goed zeg) CAN 50 terwijl het CAN 15 moest zijn. dit schijnen stroomcircuits te zijn.

Nu heeft de dealer de PDC aangesloten middels een zekering op de normale VW manier.

Probleem opgelost en gelukkig alles binnen garantie. maar de frustratie naar de inbouwer toe is best heftig.

groet en bedankt voor jullie eerdere tips.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!