Foutmelding verlichting bij koude start..

Beste mensen,

Ik heb een probleempje:
Sinds een kleine week heb ik een aantal keer het storingslampje mbt defecte verlichting gehad.
Het vreemde is echter, dat dit zich enkel voordoet bij een zeer koude start, dus wanneer de auto echt wat langer doet over het starten van de motor en het echt koud(/vochtig?) is buiten.
Start ik hem daarna opnieuw, of is de wagen een aantal uur geleden nog gestart geweest/start hij soepel, dan krijg ik de foutmelding niet.
Een maandje geleden heb ik LED verlichting ingebouwd maar hier totaal geen problemen mee gehad, tot de koude starts nu! Als het de LED verlichting überhaupt is..

Heeft iemand een tip voor me wat dit kan zijn/wat ik na zou moeten kijken?
Alvast heel erg bedankt!
 
jep, dat zijn de leds ;)
heb ik ook last van met mijn led sets.
beide sets! zowel de 27 smd die er eerst in zat als de 102 smd die er nu in zit, al laat de 102 't veel minder vaak die melding verschijnen merk ik (meer stroom afname ofzo) :roll:
(mijn stadslicht ledjes geven vreemd genoeg nooit problemen :roll: )

voor de rest kun je je gaan ergeren aan die melding, of je kunt 'm laten voor wat 't is (dat laatste doe ik dus) en gewoon rijden.
Ik zou wel je verlichting in de gaten houden via de reflecties in andere auto's/ruiten/iets waarin je je verlichting kunt bekijken.
verder niks om je zorgen over te maken ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik sluit me aan bij Gewoonjan,
Ik heb een constante storing van mn bluevision led parkeerlicht (en mss van de led in mn achterlicht) dus op je vraag mbt de koude start kan ik je niet helpen..
Op gebied van de meldingen: ofwel s een nieuw setje (canbus) leds proberen ofwel dat lampje 5min laten branden Big Grin

Grtz
 
mwoah canbus leds..
ik moet zeggen daar geloof ik niet zo meer in Stick Out Tongue
mijn 27 smd waren canbus en die gaven 1 op de 1000 keer geen fout melding en dat is toch echt heel anders nu met mijn 102 smd.
de 102 smd is geen canbus (nog na gevraagd aan de verkoper) en die geeft alleen met koud weer een fout melding als de auto koud start...
dus canbus leds? in mijn ogen is dat canbus alleen maar een woordje geworden om meer geld uit je zak te trekken :cool:
(kijk maar eens naar 't prijs verschil in canbus leds en niet canbus leds)
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan, Ik wist zelf niet dat er van 102 waren (toch drl he??).. Verder heb ik 1 led die niet canbus is (bluevision) en net die geeft mij de melding.. Verder mn leds hier van het forum gehaald en geen problemen mee..

Grtz

edit: ok ik zie het al, zo van die volledige units voor de nummerplaat of koffer lol
 
dave1972, jep, via vag com kun je die melding afzetten ;) Nja dat zou moeten Big Grin Onlangs samen met Citroene vag-aanpassingen gedaan, maar raar maar waar, de foutmelding van mn parkeer/stadslicht led was niet terug te vinden en dus niet uit te zetten :lol: Binnekort bekijken we dit mss nog s, maar je ziet, het is maar hoe druk je erom maakt :cool:

Grtz
 
@ dave1972, dat ben ik volledig met je eens ;)
als er een snelle oplossing voor is, dan moet je die ook gewoon doen, staat toch net ietsje netter ;)

@ Smartie86, jep, 102 smd ba15s lampen :mrgreen:
heb ze gewoon van ebay geplukt, komen uit hongkong en heb dacht ik iets van 5 of 6 dollar betaald met gratis verzending :lol:
al moet ik er wel even bij vermelden dat die van mij stonden aangeduid als zijnde lampen voor het achterlicht, maar ze werken ook prima in de drl Big Grin
 
VW  6R  1.2TDI 
Smartie86 zei:
Ik sluit me aan bij Gewoonjan,
Ik heb een constante storing van mn bluevision led parkeerlicht (en mss van de led in mn achterlicht) dus op je vraag mbt de koude start kan ik je niet helpen..
Op gebied van de meldingen: ofwel s een nieuw setje (canbus) leds proberen ofwel dat lampje 5min laten branden Big Grin

Grtz

Wat heb je voor led's in jouw achterlicht zitten?
 
Twan zei:
Wat heb je voor led's in jouw achterlicht zitten?

Ik heb gwn de ba15 vervangen door een ledje van hier op het forum (ik had een reserve-setje en heb dit geprobeerd.. Vind het zo vet dat het er nog steeds inzit, anders had ik deze wel ipv die bluevision gestoken = weg meldingen Big Grin ) Mss dat ik binnenkort nog s een setje aanschaf voor in het parkeerlicht, of s bekijk voor die speciale leds voor in de achterlichten (inkoopactie recent gezien daarover) en dan ben ik melding-loos Big Grin Ik dacht Silence (led-man) heeft dit ook in de achterlichten geprobeerd (zelfde leds) en hij kreeg storing.. Ik weet dus nog niet of dit bij mij het geval is..

Grtz
 
Wat voor LED is dat dan?...Hoeveel SMD's... weet je dat?
Ik heb diverse LED geprobeerd als achterlicht, maar de meeste zijn niet fel genoeg, minder fel dan de originele verlichting en het wordt meer rose... klopt dat?
Je hebt dus alleen het remlicht vervangen?

Groetjes
 
Nee niet het remlicht dat is een andere aansluiting, ik heb de verlichting die achteraan brandt waneer je de verlichting aanzet.. Het is ook waar dat ze roze zijn (omdat je wit licht achter een roodkapje hebt) maar net wel feller dan de oem.. Ik heb ze in de smokes en icm dat roze op een zwarte wagen vind ik echt super.. Bij de volgende shoot wordt hier zeker meer aandacht aan besteed.. Het zijn 5 smd leds en btw ik heb de w5w vervangen en niet de ba15 want die is voor de drl ;)

Grtz
 
Nee oke, dan begrijp ik het goed.... ik vroeg het omdat je over de ba15's had en ik weet dat de gewone achterlichten 5w5 zijn.
Ik heb 5w5's met 3 rijen leds aan de zijkant en nog 1 aan de voorkant, dat is de enige die feller was bij mij, de rest was zwakker en roser dus.... wat ik dan weer minder mooi vind.
Ik ben nog op zoek naar rode met veel led's erop.... en dan canbus dus

Mochten mensen nog wat willen proberen, ik heb nog vele led's liggen...
Die mogen wel goedkoper weg...
 
Bedankt allen voor de reacties!
Inderdaad, het is waar je je druk om maakt, maar het kan best irritant zijn! ;)
De laatste dagen toevallig weer nergens last van gehad..
Wel is het zo, dat de fout pas komt als ik echt mijn gewone verlichting aanzet. DRL zijn dan al lang aan dus daar zit het denk ik niet in.
Het zouden dus mijn bluevisions of led stadslichten moeten zijn denk ik..
Maargoed.. Ik houd het in de gaten!
Is het wellicht een idee om met contactspray aan de gang te gaan? I.v.m. de weerstand enzo?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!