essie91
Actief lid
Na bijna anderhalf jaar storingsvrij te hebben gereden is het sinds vandaag weer raak.
Uitlaatgassen lampje brand en uitlezen leert dat de Low Pressure EGR stuck closed is. De codes zijn P045F (valve b stuck closed) en P045A (control circuit low)
Beide codes zijn mij duidelijk, de EGR blijft dichtzitten en daardoor is het control circuit voltage ook lager dan verwacht.
Echter na het wissen van de codes (wat alleen met contact aan en motor uit mogelijk is voor P045F) doet de EGR het gewoon weer. De actual en specified liggen gelijk, en bij het testen op stationair valt de motor (bijna) stil van de hoeveelheid gerecirculeerde lucht.
Alleen bij lang uitrollen wanneer de klep langere tijd dicht is, opent hij daarna plotseling niet meer. Actuel blijft op 0% en het voltage op 0,7v.
De laatste keer dat ik met een camera naar binnen ben geweest was het nog schoon.
Voordat ik meteen de klep laat vervangen, zijn er andere oorzaken die geen DTC geven maar wel voorkomen dat de EGR opengaat?
Mijn vermoeden zegt enerzijds gewoon een sticky valve door slijtage (klem bij vacuüm trekken) of anders een half doorgebrande motor (geen kracht meer).
Iemand ervaringen hiermee?
Uitlaatgassen lampje brand en uitlezen leert dat de Low Pressure EGR stuck closed is. De codes zijn P045F (valve b stuck closed) en P045A (control circuit low)
Beide codes zijn mij duidelijk, de EGR blijft dichtzitten en daardoor is het control circuit voltage ook lager dan verwacht.
Echter na het wissen van de codes (wat alleen met contact aan en motor uit mogelijk is voor P045F) doet de EGR het gewoon weer. De actual en specified liggen gelijk, en bij het testen op stationair valt de motor (bijna) stil van de hoeveelheid gerecirculeerde lucht.
Alleen bij lang uitrollen wanneer de klep langere tijd dicht is, opent hij daarna plotseling niet meer. Actuel blijft op 0% en het voltage op 0,7v.
De laatste keer dat ik met een camera naar binnen ben geweest was het nog schoon.
Voordat ik meteen de klep laat vervangen, zijn er andere oorzaken die geen DTC geven maar wel voorkomen dat de EGR opengaat?
Mijn vermoeden zegt enerzijds gewoon een sticky valve door slijtage (klem bij vacuüm trekken) of anders een half doorgebrande motor (geen kracht meer).
Iemand ervaringen hiermee?
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo 6C