Formaat én dikte remschijven vóór

Polootje

Actief lid
1,220
14
43
Aangezien ik dit jaar nieuwe remschijven rondom nodig zal hebben (uiteraard gecombineerd met nieuwe blokken) weet ik niet exact wat de maat van de schijven vóór is...De ene zegt 288 en de ander zegt 256mm... :?
Ikzelf denk dat het 256mm is, maar het is wel handig als ik het zeker weet. En wat de dikte van deze schijven zijn.
Achter weet ik de maat wel (322mm) het gaat dus om de remschijven vóór.

Misschien wel handig om erbij te vermelden dat het om een 1.4 16V 100pk met ABS uit 2006 gaat.

Er is hier uiteraard wel iemand die mij hier een antwoord op kan en wil geven.. ;)
 
mijne zijn toen ook al bij 95.000 vervangen hoor, moest nieuwe blokken hebben sowieso en de schijven hadden een roestrand, afdraaien vind ik dan zonde van je geld, kan dan beter meteen nieuwe kopen, was ook meteen van dat vervelende gevoel in de auto af (als de remblokken tegen dat roest op de remschijf komen)

mijn tip: koop origineel of wat duurdere schijven iig, bosch is klote! ze piepen echt niet normaal :(
 
@ johan, dat piepen heb je inderdaad gelijk ik over. Ik word er helemaal GEK van. Orgineel van vw is ook Bosch en dat heb ik erop zitten, Piepen niet normaal.
 
Johan zei:
mijne zijn toen ook al bij 95.000 vervangen hoor, moest nieuwe blokken hebben sowieso en de schijven hadden een roestrand, afdraaien vind ik dan zonde van je geld, kan dan beter meteen nieuwe kopen, was ook meteen van dat vervelende gevoel in de auto af (als de remblokken tegen dat roest op de remschijf komen)

mijn tip: koop origineel of wat duurdere schijven iig, bosch is klote! ze piepen echt niet normaal :(

Er zit ook rondom een behoorlijke roestrand op en dat is voor mij al een teken dat ze aan vervanging toe zijn...Ik wil nu voor geboorde (en eventueel gegroefde) schijven gaan. Op remmerij ga ik sowieso niet beknibbelen, dus een goedkope set zal het zeker niet gaan worden. Komt nog bij dat ik niet weet wanneer de vorige eigenaar de boel vervangen heeft, als ze al ooit vervangen zijn.

Iig bedankt voor de tip Johan!

Maar nu weet ik nog niet wat de maat van de schijven voor is... :?
 
Johan zei:
kun je niet even een velg demonteren en zelf met een rolmaat de diameter opnemen? :)

Ff een velg erafhalen zegt tie... :roll: tis nogal lekker weer de laatste dagen en ik ga zeker nu niet ff op m'n gemakkie 1 van de voorwielen eraf halen...Heb ook niet ff snel een brug of garage ter beschikking.

Had eigenlijk gehoopt op de expertise van 1 van jullie alwetende mannen :oops: ;)
 
starsky zei:
288mm is volgens mij alleen de GTI en de 1.9 TDI..

Maar 288mm kan je er wel op zetten ;)

Ja, maar gaan de stalen jongens dan nog wel passen? Die zijn 14". Daar gaat het mij ook een beetje om, dat als ik de schijven bijv. in het voorjaar vervang en ik in de winter de stalen jongens er weer wil onder knuppen dat ze dan niet meer passen...
De alujongens ben ik niet zo bang voor, want die zijn 17"
 
Nee hoor, anders zei ik het toch niet. Maarre ik heb je PB ontvangen en zal proberen om morgen ff te kijken in het systeem ;)
(kan ik meteen de onderhoudshistorie ff bekijken XD) Of de vorige eigenaar er zuinig op geweest is ;)
 
Bas zei:
Nee hoor, anders zei ik het toch niet. Maarre ik heb je PB ontvangen en zal proberen om morgen ff te kijken in het systeem ;)
(kan ik meteen de onderhoudshistorie ff bekijken XD) Of de vorige eigenaar er zuinig op geweest is ;)

Als je dat ook zou willen doen, want ik heb bij het boekje het servicegedeelte niet meegekregen. En dat de vorige eigenaar er niet zuinig op is geweest, dat zie je aan de lak... :(
Mijn 6N2 uit 2001 zag er vele malen strakker uit dan mijn huidige and that hurts...
 
Ik heb gekeken maar ik wordt er niet wijs uit wat het verschil is tussen de remschijven van de 100 pk en de 75 pk. De productnummers zijn anders maar dat is dan verder ook alles. Ik kan je helaas niet verder helpen.

Sorry :oops:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!