Flow :: 2011 Volkswagen Polo

Zo ik heb ook maar is een garage aangemaakt!

Ik zal me eerst even voorstellen ik ben Floris en ik kom uit de omgeving van Amersfoort.

Ik heb eind 2011 een Polo Blue Motion gekocht
Deze is op naam geschreven in 2012.

Het was een voorraad model dus ik moest wat geven en nemen in de wensen en eisen maar het is uit eindelijk deze geworden:

flow-albums-flow-picture1556-a.jpg


Er zat een standaard basic radio in en ik wilde toch wel een compleet multimedia systeem hebben dus ben ik voor de Alpine gegaan.
Een vriend van mij kwam met het goede idee om er een Apple TV (eerste verzie) op aan te sluiten zodat je altijd je eigen muziek en muziekdvd's bij je hebt.

Dit vond ik een goed idee en zie hier het resultaat:

flow-albums-flow-picture1557-a.jpg


Omdat de radio's geschakeld zijn via de boordcomputer moesten we opzoek naar de plus die met het contact uitzetten ook werkelijk uitgaat.

flow-albums-flow-picture1558-a.jpg


Het externe kastje voor de navigatie heb ik onder het dashboard kastje gemonteerd om gemakkelijk kaartupdates te kunnen doen zodat je eerst niet je radio weer moet demonteren.

flow-albums-flow-picture1559-a.jpg


En hier het resultaat!


Als je alles origineel besteld kom je er toch achter dat de 15" velgen iets te origineel staan.
Daarom opzoek gegaan naar een mooi setje zwarte velgen en die heb ik gevonden!:)

flow-albums-flow-picture1561-a.jpg


En natuurlijk sinds april mag er met Xenon gereden worden dus moest er ook een xenon setje ingebouwd worden:

flow-albums-flow-picture1562-a.jpg


flow-albums-flow-picture1563-a.jpg

(voor de oplettende kijker zie je inderdaad de manual van mijn polo op mijn macbook openstaan ;))

Foto van het resultaat komt nog!

Nog wel wat nieuwe dingetjes in de planning maar eens even kijken of ik daar tijd voor heb:)
 
Doe je de koplampen ook meteen met led uitvoeren??
Bij mij staan de lampen ook op de lijst deze maand

Ps. Radio zit er netjes in! En welkom op het forum!
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Gaaf hoor de AppleTv. Hoe heb je dat met de voeding gedaan. Convertor 12V naar 230? Hoe bedoel je altijd eigen muziek mee? Je kan toch geen harde schijf op je apple tv zetten zetten? (Dom ik zie het al is een AppleTv 1 met harde schijf ;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha klopt Briano;) Ik heb de eerste verzie genomen vanwege de harde schijf en je moet hem jailbreaken om er composite uit te krijgen.

Ik heb inderdaad een converter tussen van 12v naar 230 er tussen zitten en een infrarood booster omdat je afstandsbediening niet door de bekleding zend.

Ik twijfel nog over de koplampen RJ. Ik vind het toch een hoop geld. Of heb jij een mooi adresje gevonden?
 
Haha klopt Briano;) Ik heb de eerste verzie genomen vanwege de harde schijf en je moet hem jailbreaken om er composite uit te krijgen.

Ik heb inderdaad een converter tussen van 12v naar 230 er tussen zitten en een infrarood booster omdat je afstandsbediening niet door de bekleding zend.

Ik twijfel nog over de koplampen RJ. Ik vind het toch een hoop geld. Of heb jij een mooi adresje gevonden?

Flow, ik heb de ledverlichting al binnen voor de koplampen moet alleen nog kijken voor xenon en trouwens ook nog me knipperlichten in oranje (LED)
Inbouwen doe ik gewoon zelf. E-Bay voor de leds.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Vrijdag avond eens lekker een avondje naar Carre geweest in Amsterdam. Je kent het wel parkeergarages vol geen plek meer kortom haast! Je weet nog net een plekje te vinden en vergeet je tas... Resultaat: ruit ingeslagen -> laptop weg, ipad weg en vervolgens 1,5uur bij carglass zitten voor een noodruit.

Wel erg goed service van Carglass!

Het is dom ik weet het maar diegene die het ook is overkomen zal het wel met me eens zijn dat het altijd gebeurd als je haast hebt of er niet aan denkt.

Toch zonde van alle schade
 
Zo! Er is weer een update bij gekomen.

Heb een paar weken geleden toch maar digitenne voor in de auto besteld.

Alleen had ik deze week pas tijd om het in te bouwen.

flow-albums-flow-picture2338-image%5B4%5D.jpg


Bovenstaand alle spullen die ik nodig had om alles in te bouwen. Digitenne receiver, antennes, bekabeling en mijn laptop voor de handleiding.

flow-albums-flow-picture2337-image%5B3%5D.jpg


Omdat ik natuurlijk mijn apple TV al achterin heb liggen kon ik daar mooi de stroom van afhalen.
Ik hoefde eigenlijk alleen nog de kabel voor de video en audio naar voren te leggen.

flow-albums-flow-picture2335-image%5B1%5D.jpg


Even de radio eruit gehaald.

flow-albums-flow-picture2334-image.jpg


Dit was tijdens de proefrit.

Ik moet zeggen het bereik valt totaal niet tegen. Je merkt alleen als je versneld (op de snelweg van 50 naar 120) dat hij hem af en toe eventjes kwijt is.

Ik gebruik hem eigenlijk het meeste voor Slam TV. Maar als er passagiers in de auto zitten zappen we wel eens:)

Kortom het bevalt erg goed!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!