Flikkerende verlichting (koplampen, binnenverlichting etc.)

De auto staat inmiddels bij de dealer voor de volgende 2 problemen:

1- Flikkerende verlichting (koplampen, leeslampje (Binnenverlichting)
2- Krakende (vering/ophanging) bij inveren

1- Nu weet ik dat er hier meerdere zijn geweest met de verlichtingsproblemen, maar mijn vraag is wat de dealer hier uiteindelijk aan heeft gedaan om het op te lossen?

Mij is verteld door de dealer dat PON zich bewust is van het probleem maar dat bijvoorbeeld een dynamo vervangen geen oplossing bied, dus laten ze het zo.

2- Voor het krakende geluid worden de draagarmen vervangen.

Al met al tot nu toe netjes te woord gestaan en geholpen, alleen vraag ik morgen nog even wat het misschien nog kan zijn m.b.t. de verlichting.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Flikkerende verlichting (koplampen, binnenverlichting et

Ik herken dit beide!
Zowel het knipperen van binnenlicht bij geopende deur als het kraken van de vering bij bijvoorbeeld drempels en dergelijke.
Nog geen tijd gehad de dealer op te zoeken..
Ben benieuwd naar je bevindingen!
 
Re: Flikkerende verlichting (koplampen, binnenverlichting et

Ik snap zoiets nou niet he, zoveel die er last van hebben en dan door PON opgedragen krijgen er niets aan te doen omdat de oplossing er niet is...
Het lijkt bijna of er een dikke condensator bij moet komen om de boel eens lekker op te jutten!
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Flikkerende verlichting (koplampen, binnenverlichting et

Hier nog een set flikkerende lampen bij stationair lopen van de auto. Als ik iets gas bij geef branden ze wel normaal. Net alsof er iéts te weinig stroom geleverd wordt...
 
Re: Flikkerende verlichting (koplampen, binnenverlichting et

Bedoelen jullie met flikkeren dat je ziet dat het licht iets dooft, en weer feller word bij stationair? Ja, dat heb ik ook idd. De dealer vertelde dat komt door de kleine motor en de dynamo.. Maar dat mag naar mijn idee niet uitmaken.
't is wel vervelend als je in het donker staat te wachten bij verkeerslichten oid, dan valt het op, verder heb ik er niet zo veel last van.

Kraken van de vering? daar heb ik (nog) geen last van.
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Re: Flikkerende verlichting (koplampen, binnenverlichting et

@Spiky
Klopt! Moet je ook maar eens proberen iets te lezen met de binnenverlichting aan...heel irritant.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Flikkerende verlichting (koplampen, binnenverlichting et

Barry zei:
@Spiky
Klopt! Moet je ook maar eens proberen iets te lezen met de binnenverlichting aan...heel irritant.
Gaat prima met mijn LED binnenverlichting :)
Alleen nog even een weerstandje solderen, zodat hij ook echt uitgaat!
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Re: Flikkerende verlichting (koplampen, binnenverlichting et

Laat me anders ff weten in een PB of een nieuw topic welke LED dat is.
Dan prik ik die er bij mij ook in :)
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Flikkerende verlichting (koplampen, binnenverlichting et

@Barry
Ik heb ook last van krakende veringen...wanneer ik uit de auto stap dan veert de auto wel een beetje door dan hoor je het heel goed...

ik ben nog niet langs de dealer geweest, maar volgens mij hoort dit niet te kraken...is er al iets versleten dan. ik zie dat er hierboven gezegd word over draagarmen? werden deze door de dealer kostenloos vervangen?

lijkt mij een garantie-gevalletje
 
Re: Flikkerende verlichting (koplampen, binnenverlichting et

@KYC
Ik was er dus van overtuigd dat het geluid van de voorkant kwam...maar na een rit met de werkplaats-chef kreeg ik te horen dat het van de achterkant kwam.

Of het garantie is, ik ga er vanuit van wel. Ze hebben me gebeld met de opmerking dat ze zouden worden vervangen, niet of ik ermee akkoord ging :mrgreen: ... nee geintje.. de werkplaats chef had s' ochtends al aangegeven dat het garantiewerk is.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!