Filerijden

Laten we hier eens een topicje over openen:

Ik vind filerijden vrij saai en probeer het te vermijden waar ik kan, maar ik heb een mooie bezigheid gevonden om me kostelijk te vermaken in een file: Kijken naar andere weggebruikers! Je ziet mensen om je heen zichzelf op zitten te vreten van frustratie en irritatie door het feit dat zin in de file staan. Er zijn ook een hoop mensen die op ieder halve meter die ze kunnen rijden een flinke dot gas geven en vervolgens stevig moeten remmen omdat ze te hard gaan Stick Out Tongue Of van die lui die constant rijbaan wisselen, links rechts midden etc. en ik haal ze toch meestal weer in door simpelweg mijn rijstrook aan te houden :) Ohhh de irritatie op hun gezicht als ze je voor de 3e keer weer langs zien rijden, geniaal! Big Grin

Ik zet m'n auto in de 2e versnelling (diesel yay), hou een hand aan het stuur en zorg dat ik lekker relaxed in de stoel zit. Dan rustig rondkijken naar de andere weggebruikers en puur op koppeling file volgen.

Ook grappig: Schoonpa naast me hebben zitten (hij heeft geen rijbewijs), hij zit zich helemaal op te vreten en te frustreren over de file terwijl ik daar als de rust zelve naast hem zit te relaxen achter het stuur. Ook als ik ergens op een bepaalde tijd moet zijn laat ik me niet opjagen of frustreren, ik schiet er toch neits mee op, de file gaat er niet harder door rijden Stick Out Tongue Enige wat dat zou doen is voor hoger brandstofverbruik zorgen ;)

Hoe rijden jullie in de file? :)
 
Big Grin Big Grin hahaha klinkt allemaal erg bekend moet ik zeggen.

Wat ik zoal doe in de file is auto's spotten, kijken of er nog leuke exemplaren in de file staan. Een belletje plegen met collega's die ook in de file staan of vrienden lastig vallen.
Daarnaast ontspannen en even je rust momenten pakken na een drukke werkdag.
Moet altijd erg lachen om de mensen die dan op een ander hun bumper gaan zitten omdat ze bang zijn dat je er tussen wilt en zij dus 3 seconde later thuis zullen zijn.
Of de mensen die denken dat je niet ziet dat ze hun vingerkootje zo diep mogelijk in hun neus willen stoppen, daarna nog even uitgebreid gaan zitten kijken wat er is uitgekomen (sommige eten het nog op ook -kots kots)

Van de week reed ik naast zo een Porsche " paneermeel" ...Nu ff de tijd om er goed naar te kijken maar vind het geen mooie wagen.

Wat me wel opviel is dat je vaak mensen met een lekke band ziet staan langs de weg.
 
Ik ben dat agressieve mannetje dat links recht en zelfs eroverheen wil! Stick Out Tongue soms flik ik het ook om tankstation afslagen te nemen en vervolgens 500 m verderop er op het laatste nippertje er weer tussen te schieten maja dit ligt dan aan een groot gedeelte aan mn werk omdat hier gewerkt wordt met deadlines ik moet op een tijdstip ergens zijn dus ik moet enigzins wel. :roll: Helaas neem ik dat rijgedrag mee naar mn dagelijkse rijgedrag en gedraag ik me soms niet zo netjes excuus alvast hiervoor als je me eens voorbij ziet komen.
 
Bij mij ligt het puur aan mijn humeur,

Goede zin: relaxed
Pokke zin: opgejaagd, links rechts midden onderdoor overheen noem maar op.
 
Ik sluit me aan bij Michaeltjeh1 en Bas, als ik haast heb voor school dan ben ik in alle staten. Als het zonnetje schijnt en je hoort wat dof geluid op de achtergrond dan ben ik in de buurt, met het volume op maximaal. Wel met de ramen dicht want ik wil geen actieve bijdrage leveren aan de stigmatisatie van de witte auto's met zwarte velgen Stick Out Tongue

Ligt gewoon aan mijn humeur, ik overtuig mezelf er ook altijd van dat de andere baan sneller gaat als ik haast heb.
 
Bas zei:
Bij mij ligt het puur aan mijn humeur,

Goede zin: relaxed
Pokke zin: opgejaagd, links rechts midden onderdoor overheen noem maar op.

Hahaha Bas ik zie jou al hard inhalen en dan keihard remmen Stick Out Tongue
soms als er file is en je moet invoegen ofzo dan gaan sommige mensen echt helemaal diehard door tot de vluchtstrook en dan pas invoegen om een paar seconden sneller te zijn ;)
 
michaeltjeh1 zei:
Ik ben dat agressieve mannetje dat links recht en zelfs eroverheen wil! Stick Out Tongue soms flik ik het ook om tankstation afslagen te nemen en vervolgens 500 m verderop er op het laatste nippertje er weer tussen te schieten maja dit ligt dan aan een groot gedeelte aan mn werk omdat hier gewerkt wordt met deadlines ik moet op een tijdstip ergens zijn dus ik moet enigzins wel. :roll: Helaas neem ik dat rijgedrag mee naar mn dagelijkse rijgedrag en gedraag ik me soms niet zo netjes excuus alvast hiervoor als je me eens voorbij ziet komen.

Nou zeker agressief ;) ..maar heeft dat ook niet te maken met een verkeerde planning van je werk? Wetende dat het tegenwoordig overal erg druk is en je niet teveel afspraken kan inplannen op een dag? Ik betrap mezelf er ook op als ik verkeerd plan ik ga stressen en agressiever ga rijden.

Vroeger (ja ja, in de tijd van paard en wagen) kon je makkelijk 2 of zelfs 3 afspraken in de ochtend plannen en 2 in de middag om je klanten te bezoeken..nu mag je blij zijn al je je tweede afspraak op tijd haalt in de middag.

Probeer me nu niet meer druk te maken in het verkeer.
 
Ik kijk meestal naar lekkere vrouwen... Liefst wat ouder dan ik... Daar houd ik wel van.

Ohja en iedereen geniet mee van de muziek die IK op dat moment lekker vind... Met mn Civic kreeg ik nog veel bekijks in files Stick Out Tongue
 
petit zei:
Ik zet de DSG in D, en laat me lekker door de file bewegen.
Ik kan me er niet zo druk om maken, elk uur in de file wordt toch doorberekend Big Grin

sorry misschien een lompe vraag (ben nog btje noob in de dsg sector) maar: kan je schakelen gedurende het rijden? of moet je stil staan + rem indrukken voordat je de dsg op een andere stand kan zetten? :lol:

mvg
 
Alessandro zei:
petit zei:
Ik zet de DSG in D, en laat me lekker door de file bewegen.
Ik kan me er niet zo druk om maken, elk uur in de file wordt toch doorberekend Big Grin

sorry misschien een lompe vraag (ben nog btje noob in de dsg sector) maar: kan je schakelen gedurende het rijden? of moet je stil staan + rem indrukken voordat je de dsg op een andere stand kan zetten? :lol:

mvg

hoe vind je de DSG rijden in de file? rijd het fijn? of te nerveus als je de rem loslaat dan kruipt die te snel?
 
Nou zeg, spreek me niet over file's... heb der vandaag ook ingestaan... want uiteindelijk 20 minuten later op mijn bestemming dan voorzien. Valt nog wel mee...

Tgoh, bij mij hangt het ook van mijn humeur af... (ik ben een vrouw dus alles hangt van mijn humeur af ^^ )

Maar vandaag moest ik niet werken, ging ik gaan shoppen in wijnegem dus geen haast. Heb helaas de schoenen niet gevonden die ik wou dus liep meer geïrriteerd daardoor dan door de file :roll:

Wat me wel opviel, was dan mijn temperatuur serieus de hoogte inschoot... normaal gaat hij altijd beetje boven de 90° c als het wat trager gaat op de baan. Maar nu ging hij toch al net voor de 100 aan... En kon er dan nog niet vantussen ook om hem ff te laten afkoelen eventueel. Ben maar doorgereden, de verwarming op warm (was om te bakken in die ketel...) en constant in de gaten houden, zat niet op mijn gemak eigenlijk. Maar zodra ik beetje beter kon rijden, vanaf 3de ging de temperatuur pijlsnel naar beneden terug. Was wel vreemd, maarja het is ook een corsatje van 19 jaar :twisted:

Maar opzich nja, ik sta ook liever niet in de file natuurlijk. Het is zo'n tijd en geld verlies. Maar probeer er altijd zo weinig mogelijk aan te denken waneer ik er dan eens in sta. Het gewoon doorstaan, meer kan je ook niet doen!

Oja, over das neuspeuteren...
Mensen doen het uit verveling, het is gewoon een tic... net zoals nagelbijten, knipperen met je ogen (meer dan nodig)... spelen met je haar... kraken van je vingers... etc etc... En die tic komt vooral naar boven wanneer mensen gestrest, geïrriteerd of bang/boos zijn, of zich gewoon vervelen. Iedereen heeft wel een bepaalde tic hoor. Tuurlijk is neuspeuteren niet echt leuk om aan te zien :lol:
 
ach wat moet je anders doen in de verloren tijd dat je stilstaat, is je neus in ieder geval goed leeg als je op bestemming aankomt ;)
Ik kom eigenlijk zelden in de file vanwege mijn continu dienst, zit er altijd voor of achter.. Altijd een fijn gezicht als ik na een nachtdienst naar huis rijdt en er staat een enorme file de andere kant op en ik de enige op mijn baan ben, wetende dat ik lekker naar bed kan ;)
 
KYC zei:
hoe vind je de DSG rijden in de file? rijd het fijn? of te nerveus als je de rem loslaat dan kruipt die te snel?

Soms zet ik hem in de 'S' stand zodat hij minder snel loopt te schakelen, en als ik het gas aanraak hij ook direct reageert. In de 'D' stand kan je hem lekker door laten hobbelen, maar gaat hij redelijk snel door naar de 4e versnelling, waardoor als je even meer gas moet geven, het even duurt voordat hij oppakt.

Verder is het filerijden heerlijk met de DSG. Geen lamme linkerpoot meer van het rijden op de koppeling.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!