Fabrieksgarantie verlengen??

Ik werd zojuist gebeld door de VW dealer, met bovenstaande vraag.

Nu word mijn auto in juni 2 jaar, en is volgens mijn informatie de EGR nog niet gegaan.
Kilometerstand is rond de 90k en loopt tot nu toe naar behoren, lees nog geen problemen gehad.

Een jaar verlengen kost € 215,-

Nu de vraag, verstandig of niet?? Verlengen met een duur van 12mnd ( 1 jaar ) staat specifiek bij tot 100.000km weet niet precies wat ze hier mee bedoelen.
 
In 2011 is deze discussie ook al eens opgestart, zie volgend

http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/4061-verlengde-garantie-1-2-jaar-zin-onzin.html

Is volgens mij in de tussentijd wel wat aangepast maar dat kun je ook nakijken op de site van VW:
Zekerheidspolis - Vertel mij meer over - Service en accessoires - Volkswagen

Omdat jou auto al bijna 100.000 heeft gelopen weet ik niet zeker of dit kan of niet, maar je dealer zal je niet voor niets bellen, die zal ook de stand wel ongeveer weten.
Wellicht weet iemand anders precies hoe het zit, of even lezen op vw site, om eerlijk te zijn heb ik mij de moeite niet genomen ( lees geen zin ) dus wellicht staat het er ook wel beschreven.

Blijft toch altijd iets persoonlijks....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Herrumm

Ik heb destijds met een actie voor maar 129 euro de garantie voor 1 jaar verlengd (tot 100.000km) --> heb het gewoon gedaan omdat je het maar nooit weet...als je auto het een keer begeeft dan zit je met de gebakken peren. Het maakt dus niet uit of je auto al 90.000km heeft gelopen je kan je auto altijd verlengen ongeacht je km stand. Volgens mij kan je je auto tot en met 4 jaar <= 150.000km verlengen...daarna mag het niet meer (wellicht interessanter ook om je auto in te ruilen na 4-5 jaar...ook vanwege de garantie)

Inmiddels heb ik een werkplaats afspraak staan op vrijdag 17 mei voor mijn 90.000km beurt...

maar omdat ik heel weinig rijd nu heb ik die risico genomen om de garantie verlenging tot 100.000km te doen
we zijn al bijna halverwege het jaar en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ik 10.000km ga rijden
 
Verlengen van de garantie vind ik geen toegevoegde waarde hebben.
Als er problemen zijn met onderdelen en dit is bekend bij de dealer is er vaak een terugroepactie voor dus daar hoef je het niet voor te doen.
En km-stand 100.000km betekend dat wanneer je meer dan 100.000km rijd de garantie verloopt.
Daarnaast is het zo dat een product naar functioneel behoren hoort te werken en doet dit het niet dan kan je daar altijd op terugvallen.
Dit heeft natuurlijk niks te maken met het normale slijtagepatroon maar stel je motor draait 2 maanden na garantie in de soep krijg je gewoon van de fabrikant een nieuwe motor en als ze willen dat je betaald kan je altijd hier op terugvallen.(dan maar naar een advokaat want winnen doe je zoiezo Stick Out Tongue)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!