Extreem veel condens na plaatsen xenon verlichting

Lifaya

Bekend lid
172
62
58
Een maand geleden heb ik xenon laten plaatsen en toen is er een gat in het kapje gemaakt om de kabels doorheen te trekken, dit was niet gekit. Op een gegeven moment begon condens te ontstaan. Dusdanig veel condens dat er gewoon een plas onderin de lampen zat. Uiteindelijk de lampen droog laten worden en toen wel het kapje en bekabeling gekit, even heeft het geholpen (paar dagen) maar gisteren was mijn linker lamp weer zwaar vochtig incl plas en nu zijn het beide koplampen weer.

Iemand ervaring hiermee en hoe op te lossen?

Bijgevoegd een foto van hoe het was, nu is het nog erger, dus zit meer water in.
13B208EA-4B37-438B-ABB7-27C046D7F926.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Koplamp is lek. Voordat je dat lek fixt moet het vocht dat erin zit eruit komen. Hoe je dat moet doen zou ik niet weten, ze moeten namelijk echt kurkdroog worden. Misschien de units eruit halen en een middag in de zon laten liggen wanneer het goed warm is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Voor de xenon set had ik dus nooit condens er in, altijd kurkdroog. Ik heb ze kurkdroog gemaakt door idd een tijdje in de zon te laten drogen, toen is het gekit door de garage en nu dus weer terug bij af, bij beide koplampen. Enige verschil met voorheen is dus de xenon set, was een degelijke set, heb er 80 euro voor betaald, die rubbers zaten er geloof ik enkel niet bij. Het licht zelf is wel echt top, ik had hiervoor led en zag bijna niks in de nacht. Nu kan ik eindelijk weer zien waar ik rijd, maar heb ik dit dus weer…

Ik twijfel ook of de xenon set goed geïnstalleerd is, heb het laten doen bij een hobby garage, waar ik mijn onderhoud laat doen, maar had dit wellicht beter kunnen laten doen door iemand met ervaring… een vriend heeft dezelfde kit in zijn polo laten zetten en daar dus nooit problemen mee gehad…
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Hier wat foto’s van hoe het dus gemonteerd is. Eerst zonder kit, nu met kit maar ik zie wel dat 1 zijde niet geheel afgedicht is… wat is wijsheid nu? Om voor nu te voorkomen dat het weer komt? Nu de koplampen weer leeg maken met een föhn, maar ben bang dat het weer terug gaat komen
 

Bijlagen

  • E28F84C6-C082-4069-BFC6-47194BA3E031.jpeg
    E28F84C6-C082-4069-BFC6-47194BA3E031.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 49
  • C5B99601-CA3A-466E-95C6-EF9FDA3D51C0.jpeg
    C5B99601-CA3A-466E-95C6-EF9FDA3D51C0.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 44
  • 69F064B4-910F-4160-8652-FDAE19D3D21F.jpeg
    69F064B4-910F-4160-8652-FDAE19D3D21F.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 41
  • 8AEFFD52-F3A3-45CD-8FA2-C5528EDCF300.jpeg
    8AEFFD52-F3A3-45CD-8FA2-C5528EDCF300.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 50
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Jeetje, dat verdient geen schoonheidsprijs zeg. Ik zou zoals eerder boven gezegd mooi H7 koplampen kopen en laten inleren met een knappe set xenon met doorvoer rubber.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ja ik zat zelf te denken aan een set als dit, maar vind het alsnog heel zuur dat ik deze koplampen niet kan houden

 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Ja ik zat zelf te denken aan een set als dit, maar vind het alsnog heel zuur dat ik deze koplampen niet kan houden

Volgens mij krijgen deze ook condens ivm slecht kitwerk...
 
  • Haha
Waarderingen: DeeOow
Om het nog leuker te maken lijkt de motor nu ook in storing van de rechter koplamp, komt een herrie van af… lichten doen het nog wel

Ik probeer een bedrijf te vinden die die U koplampen verkoopt en inbouwt voor een schappelijke prijs maar is nog verdiend lastig.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Ik wou eigenlijk naar OEM gaan, maar deze hebben momenteel geen koplampen op voorraad voor de polo 6R en wanneer deze wel weer komen is ook niet bekend helaas.

Ik ga in elk geval de koplampen niet laten inbouwen bij de oude garage dus moet ik een andere garage vinden als ik de lampen los ergens koop.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Originele koplampunits zijn op internet volop verkrijgbaar. Zelf plaatsen is een eitje. Als je van H4 naar H7 moet je het wel aan (laten) passen met VCDS.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Ik zou een upgrade doen naar H7 van een 6C. Hier kun je ook netjes H7 LED kwijt met de juiste adapters en lampen. Ik raad de Philips variant aan met koelvinnen, passen nog mooi achter de doppen!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik wou eigenlijk naar OEM gaan, maar deze hebben momenteel geen koplampen op voorraad voor de polo 6R en wanneer deze wel weer komen is ook niet bekend helaas.

Ik ga in elk geval de koplampen niet laten inbouwen bij de oude garage dus moet ik een andere garage vinden als ik de lampen los ergens koop.
En als je ze nou zelf koopt en daar laat monteren? Probleem opgelost.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!