Extra tellerunit mogelijk?

deMercer

Voormalig teamlid
2,586
4
38
Via autoweek.nl las ik dat VW een beperkte oplage gaat uitbrengen van een opgeleukte Beetle. Op één van de foto's zie ik een extra tellerunit voor op het dashboard voor o.a. olietemperatuur en turbodruk:
m1ny8vjbqfd5-1.jpg


Nu zat ik me af te vragen: zou het mogelijk zijn om zo'n unit ook in een Polo 6R in te bouwen?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Dat het mogelijk is, klinkt in ieder geval als een goed begin!
Dat het er nooit zo mooi als origineel uit zal gaan zien, ben ik met je eens ALS je de originele behuizing ook wilt gaan gebruiken. Als je echter een custom-made behuizing maakt, dan zou dat weleens een heel ander verhaal kunnen worden.
Ik voel een projectje kriebelen ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
ik denk het niet.. zoiets is zeeeer moeilijk te integreren in de bestaande canbus als het er niet origineel zit
Edit: of je moet met aftermarket meters gaan werken met gewone meetleidingen, dan lijkt de afwerking het grootste probleem
 
Ik denk dat het mogelijk is ik heb hier ook al eens naar gekeken
De meters gaan id over can bus en de beetle heeft het zelfde boordnet systeem als
Een Polo 6r ik denk dat het zelfs plug and play is ,
alleen hoe krijg je het netjes geïntegreerd
In je dash board.
Grt. Donna
 
Even een kleine toevoeging hier ;)

Ik heb wel eens zitten spelen met de configurator (iets met tijd te veel) en daarbij zijn die meters op de beetle niet verbonden aan de opgeleukte variant ;)
Die meters zijn als extra optie te bestellen in een beetle.
Verder, als iemand ze werkend krijgt en ook wilt gaan inbouwen, graag een how-to maken :mrgreen:
(kan mijn net bestelde bt obd adapter weer de verkoop in :lol:)
 
VW  6R  1.2TDI 
De extra teller unit kost zo rond de 285 euro dat is nog een aardig bedrag zonder dat je 100 % weet of het gaat werken
wat. Ik heb uitgezocht is dat de unit aan de aandrijf can bus hangt
Dus ik vermoed dat er voeding en een canbus aansluiting nodig is om de meter te laten werken
Maar goed ik heb dit( nog )niet getest
Grt Donna
 
Handige tips tot nu toe @allen. Dank! Tot nu toe klinkt het allemaal als "niet onoverbrugbaar". Het begint meer te kriebelen ... ;)

Het bedrag voor de unit valt me eerlijk gezegd nog niet tegen: een beetje after-market meter doet ook zo € 60 tot € 80, en dat keer drie. Maar wat je zegt klopt wel, Yvonne: het is wel een beetje duur om zo maar aan te schaffen zonder zeker te weten of het ook gaat werken.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!