Extra knoppen Multifunctioneel Stuurwiel

Beste Mede Polo rijders,

Ik heb me nu al weer 2 weken terug een nieuwe Polo bluemotion mogen
ontvangen en behalve een PAAR kleine dingetjes ben ik er echt super
tevreden mee.

Nou is er een ding wat me opviel, ook in de handleiding, en dat is dat op het
multifunctionele stuurwiel (heb ik gekozen als optie) alleen maar aan de linker kant
knopjes zitten, van de tel en volume enzo, maar aan de rechterkant niet.

Nou ben ik benieuwd hoe het zit met de knopies die voor rechts zijn bedoeld,
In het boekje staat ook dat je met deze knoppies de boordcomputer kan bedienen etc en
dat je het nu met een andere pook moet doen.

Ik zou best die knoppies er op willen hebben dus mijn vraag is is het mogelijk om die
achteraf in te laten bouwen?? of is daar een ander iets op te verzinnen? Bij welke Polo zit die optie er trouwens wel op??

Grt DrDeathhand
 
sowieso een Golf VI stuur kopen waar deze knopjes erop zitten...volgens mij zijn er wel een aantal mensen die dit erin gebouwd hebben.
bij de Polo behandel je de boordcomputer via je ruiterwisser knopje

waarschijnlijk is het een vagcom instelling? dat zul je denk ik even aan cornesagt moeten vragen
 
KYC zei:
sowieso een Golf VI stuur kopen waar deze knopjes erop zitten...volgens mij zijn er wel een aantal mensen die dit erin gebouwd hebben.
bij de Polo behandel je de boordcomputer via je ruiterwisser knopje

waarschijnlijk is het een vagcom instelling? dat zul je denk ik even aan cornesagt moeten vragen

Beste KYC,

Nou het enigste wat ik bvb zou willen instellen is dat ik bvb zie in mijn boordcomputer schermpie hoeveel Liter ik per kilometer rijd, dus bvb op dat moment 1:20 of 1:25 of zo, en dat moet je daar in doen, ik heb dus ook GEEN IDEE, ZELFS met het boekje hoe ik in die boordcomputer moet komen.
 
@DrDeathhand

Op naar Jela dus! die kan voor 25 euries de vagcom instellingen voor je wijizigen (geen gekloot met stuur wisselen en hoofdpijn)
zoek even op google/marktplaats naar deze beste man...hij woont in bodegraven. die gast verdient er goud geld aan niet normaal...hahaha

Boekje is Generiek...dus alles wat daar in staat is soms niet voor het model wat jij hebt. vagcom heeft heel veel dingen uit staan terwijl het wel gewoon bestaat...de dealer wilt je bewust daarvoor naaien en je terug laten komen (niet erin trappen!!)
 
Knopje rechts is voornamelijk de boordcomputer. GTI heeft een uitgebreidere boordcomputer dan de andere Polo's. Bij de GTI zitten dan geen knopjes op de rechter stuurstengel.

Als het goed is, dan kun je met de knoppen rechts ook door je mappen met muziek bladeren op je USB-stick, iPod, SD, etc.
 
KYC zei:
@DrDeathhand

Op naar Jela dus! die kan voor 25 euries de vagcom instellingen voor je wijizigen (geen gekloot met stuur wisselen en hoofdpijn)
zoek even op google/marktplaats naar deze beste man...hij woont in bodegraven. die gast verdient er goud geld aan niet normaal...hahaha

Boekje is Generiek...dus alles wat daar in staat is soms niet voor het model wat jij hebt. vagcom heeft heel veel dingen uit staan terwijl het wel gewoon bestaat...de dealer wilt je bewust daarvoor naaien en je terug laten komen (niet erin trappen!!)

Beste KYC,

Nou ik heb die auto pas echt NET, dus als ik nu nog naar de dealer toe ga, dan kan ik zo vragne of ze die shit doorvoeren en dan kost het me nu nog niks, en ik moet er toch nog naar toe voor ene IRRITANTE ROT rammel ergens rechts in het dashboard dus dan geef ik gewoon gelijk op wat ik ook veranderd wil zien in het boordcomputer systeem.

Ik zal mooi op het lijstje kijken van Jela wat er allemaal aangepast kan worden en dan kan ik dat mooi opgeven. Kan den dealer dat niet gratis of zo dan zal ik Jela zekers opzoeken.

Ik vind het allemaal wel vreemd hoor dat ik niet eens in me eigen boordcomputer kan om dit soort bazale instellingen aan te passen.
 
Menaz zei:
Knopje rechts is voornamelijk de boordcomputer. GTI heeft een uitgebreidere boordcomputer dan de andere Polo's. Bij de GTI zitten dan geen knopjes op de rechter stuurstengel.

Als het goed is, dan kun je met de knoppen rechts ook door je mappen met muziek bladeren op je USB-stick, iPod, SD, etc.

Beste Menaz, bedoelje met knoppen rechts de knoppen op het stuur?
 
Vagcom instellingen veranderen is niet inbegrepen bij de garantie! dus als je dat gaat veranderen dan gaat de dealer je daar per optie voor chargen...het beste is eerst even met je dealer praten of dat ook echt geld kost als je wat kunt regelen dat het niks kost dan kun je het uiteraard wel via je dealer doen ;)

maar toch...ik ben van mening dat Jela altijd The Best bang for your buck is
 
Ontopic...

Hier een polo met golf 6 stuur met knopen aan beide kanten. Zoals Menaz al aangeeft zijn de meeste knopen rechts voor het besturen van uitgebreidere boordcomputer (alleen GTI). Met overige tellerunits werken er 3 knopen waarmee je de boordcomputer kan bedienen.

Met GTI tellerunit heb je trouwens ook een grotere display waarop je ook inderdaad door mappen kan bladeren en navigatie pijlen kan zien dacht ik.
 
KYC zei:
@DrDeathhand

Op naar Jela dus! die kan voor 25 euries de vagcom instellingen voor je wijizigen (geen gekloot met stuur wisselen en hoofdpijn)
zoek even op google/marktplaats naar deze beste man...hij woont in bodegraven. die gast verdient er goud geld aan niet normaal...hahaha

Boekje is Generiek...dus alles wat daar in staat is soms niet voor het model wat jij hebt. vagcom heeft heel veel dingen uit staan terwijl het wel gewoon bestaat...de dealer wilt je bewust daarvoor naaien en je terug laten komen (niet erin trappen!!)

Beste KYC,

Even een vraagje over mr Jela. Ik ben zijn advertentie tegen gekomen, en lees alleen maar goede reviews over wat hij doet, dus das harstikke positief en maby indd dat ik er langs rij, maar WIE is hij precies? is hij een monteur van VW of zo? Hoe komt hij aan al dat spul dat het voor hem mogelijk maakt om die changes te doen terwijl dat verders eig niemand dat kan?? Ben daar dan wel weer benieuwd na.
 
hijs niks anders dan een normaal mannetje met een laptop en een VW kabel haha
om zo'n kabel te kopen is ook aardig prijsje en dan ook nog uitvogelen hoe dat software werkt...je zult het toch nooit vaak doen dus eenmalig 25 euro is te overzien ;)

maar ik heb eigenlijk geen idee of die voor VAG werkt ofzo :roll: denk eerder gewoon een kenner die veel met Audi/VW/Skoda/Seat heeft gewerkt
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!