Even voorstellen: Roel83

Hoi, gisteren een handetekening gezet onder een verkoopovereenkomst. Nog even de financiën regelen met mijn werkgever en dan is de bestelling rond.

Foto's heb ik dus nog niet, maar zal ik me alvast even voorstellen en mijn auto-verleden uit de doeken doen ;)

Mijn naam is Roel, 27 jaar en ik ben woonachtig in Roermond. Mijn eerste auto was een Renault 5 van maar liefst 250 euro, waar ik drie jaar in heb rondgereden. Een prima autootje (afgezien van wat roest ;) ), maar goedkoper rijden ging niet! Vanaf dag 1 in een 5, droomde ik uiteraard van een GT Turbo of een GTE (de non-turbo variant van de GTT). Uiteindelijk vond ik een GTE, waar er op dat moment nog maar weinig van in Nederland rondreden (nooit in NL geleverd) dus ik was maar wat blij :) Super rij-eigenschappen en de 1.7 mpi kwam prima van z'n plek.

Toen ik afstudeerde van de HTS en een baan vond werd het tijd om afscheid te nemen van de vijfjes en ging ik voor een diesel. Dat werd een Mégane Coupé DTI. Ook deze auto heb ik drie jaar gereden, tot ik voor m'n huidige werkgever Enexis ging werken. Ik kreeg de kans om te gaan leasen, maar ik had slechts een jaarcontract dus ik moest het doen met een gebruikte auto. Een half jaartje opel corsa (2008) en vervolgens, omdat er geen winterbanden in het corsa-contract zaten, een Skoda Fabia uit 2010. De hel op aarde, zo'n Fabia. Wat een treurige bedoening is dat zeg! Tuurlijk, 15000 euro nieuwwaarde en 20% bijtelling, veel goedkoper kun je niet rijden, maar het uiterlijk en de afwerking vond ik om te huilen. En dan heb ik het nog niet eens over de wegligging van zo'n hok...

Per 1 april van dit jaar ben ik geswitcht van functie en zal ik weer een eigen auto moeten kopen. Weliswaar een hogere functie, maar hier hoort nog geen lease auto bij. Ik heb weten te regelen dat ik tot die tijd een auto uit het Athlon wagenpark mag rijden (een prius, geen commentaar...).
Enexis kent mooie financieringsmogelijkheden en dus heb ik eens onderzocht of een nieuwe (belastingvrije) auto tot de mogelijkheden behoorde. Vond de polo een erg knap autootje (ben eigenlijk nooit fan geweest van VW), maar het uiterlijk en de belastingvoordelen hebben me over de streep getrokken.


Ik heb de volgende BM samengesteld:

- Comfortline
- Reflex Zilver
- 4 deuren
- Executive pakket, RCD 310 wordt omgeruild voor RNS315
- Winterpakket
- Licht en zicht pakket
- Multifunctioneel stuurwiel
- Afleveren op winterbanden (krijg je leuke reacties op als je zoiets vraagt bij 20+ graden :))

De bedoeling is dus dat er nog een setje LMV op komen, hiervoor zal ik nog een vraag posten in een ander gedeelte van dit forum.

Tot zover, ik zal nog wat foto's van vorige auto's posten en dan is het wachten op de levering van mijn aanwinst :)
 
Hoi Roel, welkom op onze mooie forum. Weer iemand met een BM dus. Wat is de levertijd, nog altijd 4 à 5 maand? Je kunt in die tussentijd inderdaad mooi even rustig rondkijken naar velgen die je graag zou willen hebben. Uiteraard kun je op het forum altijd vragen stellen over dingen die je graag nog zou willen weten. Ook kun je altijd informatie en tips krijgen van andere forumleden over evt latere aanpassingen/veranderingen aan je auto. Tot die tijd wens ik je sterkte met het wachten op je nieuwe auto. ;) ;) ;)
 
De levertijd is ongeveer 2,5 maand, maar de verkoper vertelde me dat de auto's vaak nog sneller binnenkomen dan de officiele levertijd.

Ondanks dat ik de auto eigenlijk zsm wil hebben, is het financieel aantrekkelijker om een zo lang mogelijke levertijd te hebben. De prius kost me 162 euro per maand all-in ;)

Maar goed, ik ken mezelf, het kan me eigenlijk niet snel genoeg gaan!!
 
Das alleen maar mooi toch?
Zijn er echter vrijwilligers die me mee willen helpen poetsen? ;)

Toch zijn die detroits ook vet hoor... Anyway, vandaag van Enexis akkoord gekregen mbt de financiering. Nog een paar dagen wachten tot de centjes op mn rekening staan en dan kan ik definitief bestellen.
 
Zo! Hoe flik je dat? Ik ben al bijna 2 maanden aan het wachten. Gefeliciteerd met je aankoop. Ik ben ook in een 5 begonnen. Wel een Gt Turbo. Hou nog steeds van snelheid...2e auto is een Honda S2000. Maar kan niet wachten tot mn Bm er is.

Mzzl, Guido.
 
Yes, kenteken in de pocket! Helaas was de RNS315 niet compleet geleverd, dus kan ik de auto maandag pas ophalen.

Hopen maar dat dat lukt want dinsdag komt Athlon m'n prius ophalen!!
 
Yes!! Weg met die Prius!!

2rc7d5e-1.jpg


Verlanglijstje:

R32 velgen (deze week monteren)
Subwoofer (iemand ervaring met inbouw bij reservewiel??)
Schroefset/Verlaging (wat raden jullie aan?)
Standkachel (1600 euro :shock: )

De RNS315 werkt perfect, maar helaas geen aanwijzingen van navigatie op het dash. Ook had ik begrepen dat er 2 telefoons tegelijk gekoppeld konden worden, maar je kunt er dus maar 1 tegelijk gebruiken...

Ik rij echt als een oma op dit moment... veel te bang voor krasjes etc. hahaha. Wat dat betreft is leasen toch een fijnere gedachte ;)

Hoe zit het trouwens met inrijden? Garage heeft er niets van gezegd, maar lijkt me verstandig om de eerste paar 1000 km's niet te gek te doen met accelereren en toeren maken?
 
Gefeliciteerd met je aankoop, vele veilige kilometers toegewenst. Mooie kleur ook! :)

@jayray

Welke subwoofer wil polo1fbodegraven inbouwen, weet je dat? Ik heb zelf ook interesse in de inbouw subwoofer (aanbieding VW) maar vraag me af of dat echt het gewenste effect heeft - aantal leden geven advies om composiet setje in te bouwen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!