Even voorstellen: Reinier en zijn Polo 6R BM 01-2011

Goedenavond iedereen,

Ik ben Reinier uit Dordrecht, 36 jaar, vertegenwoordiger automotive bij ADL automaterialen te Dordrecht (onderdeel van de RAM automaterialen groep met inmiddels 6 filialen), eigenaar van Bizcare (websites, media en ICT diensten) en sinds 10-01-2011 in het bezit van mijn (zakelijke) Polo 6R BM.

mijnpolo2.png


Voorheen reed ik een VW Transporter T5, zelfde kleur en zelfde velgen.

mijn-T5.png


Aangezien ik de ruimte niet echt meer nodig had en de T5 alweer 3 jaar was werd het tijd voor een nieuwe. En omdat ik een VW/Audi mannetje ben ging ik al gauw voor de Polo BM en ja, ook vanwege het goedkope rijden (bijtelling 98,-).

Mijn Meisje rijdt ook een polo, een 6N2 1.9 SDI uit 2001, zelfde kleur ( haar kenteken begint trouwens met 40-..-.. , en die van mij ook 40-...-. , hoeveel toeval wil je hebben! ) maar die stelt ze zelf wel voor in de juiste topic.

De opties van mijn Polo:
5 deuren
Shadow Blue
Getinte ramen achter
Executive Plus pakket
Multifuncioneel stuurwiel
Multimedia box
Telefoon plus pakket (met touch adapter, inmiddels vervangen door VW Iphone 4 houder)
Licht en zicht pakket
Climatronic

Achteraf in-/opgebouwd:
Ronal R47 Titanium/Polished velgen
DigiCar Tuningsbox (gratis omruil indien chip beschikbaar)
Pilot H4 Bi-Xenon set
LED interieurverlichting
LED stadslichten
Automatische achterklep (Ja, het werkt echt! handleiding volgt)

In bestelling:
LED kentekenverlichting
LED DRL

en nog in de planning:
Xenon set tbv mistlampen
H7 koplampen met DRL

Dat was het wel even.

MVG,
Reinier
 
Hoi Reinier,


Mooie BM heb je! Rij je 18 inch? Waar heb jij al je Led's besteld? Ik krijg mn BM met 3 weken maar wil meteen mn verlichting aanpassen. Ik hoor het graag van je.

Ciao, Guido.
 
Dankjewel iedereen voor de toffe reacties.

Betreffende de velgen, toen ik ze op m'n T5 wilde adviseerde onze leverancier (continental/wielengids) mij om zilveren te nemen op een donkere auto omdat deze niet zou staan. Gelukkig, in dit geval, ben ik nogal eigenwijs en wil altijd wel wat bijzonders dus heb ze gewoon genomen. Elke klant waar ik kom reageerde zo tof dat ik inmiddels verslaafd ben aan deze combi, vandaar ook dezelfde kleur en velgen voor mn Polo.

@Guido
Dank je. Ik rij 17" met 205/40R17 Maxxis MA-Z1 banden. Als ik 18" had genomen dan hadden de banden 30 of 35 hoog geweest en dat vond ik iets te mats. Nu heb je nog een beetje band erom voor het zicht.

De LED's verkopen wij zelf. Ik heb de mazzel dat we onlangs een filiaal erbij hebben waar het gehele AutoStyle verlichtingsassortiment hangt. Kwestie van een stapel pakken en kijken welke dat werkt. Voor de binnenverlichting moet je de standaard LED's hebben trouwens. Die speciaal voor canbus werken niet iig. De xenonset is van Pilot, en deze hebben wij ook in het assortiment. Had alleen de speciale canbus kabel nog niet (dus mn dashboardlampje brandt nu), maar die komt morgen binnen. Ik ga straks ff een weekje op vakantie dus dat wordt zaterdag pas weer knutselen.

@starsky
Dankjewel.
Het rijdt idd wel ff anders. De T5 was een 105PK max gechipt naar 135PK. Maar de bus ging ik steeds meer privé gebruiken en ik geef het je te doen om een parkeergarage te vinden waar je makkelijk in komt. de meeste zijn net 5 a 10cm te laag. En het is ook vermoeiend als je bij elke klant waar je komt moeite moet doen om te parkeren. Bij elke garage staat het bomvol auto's en dan kom jij met je monster........de Polo prak je overal tussen en je hebt meer zicht om je heen. Rijdt wel gaaf hoor zo'n T5, heb soms nog wel eens heimwee......Maar dat komt wel goed denk ik als Digicar een echte chip beschikbaar heeft voor de Polo BM. Voorlopig doet ie t ook best aardig met de tuningsbox.

Mn werkgever had graag gezien dat ons logo op dezelfde manier als op de T5 ook op de Polo zou komen. Het is tenslotte best een eyecatcher. Maar ik ben er nog niet helemaal uit.....Been there, done that, time for something else...... :cool:
 
hallo Reinier

dat hoort zich goed aan wat je all gedaan hebt met je bm en wat betreft de velgen staan hem echt super dik

wat betreft automatische achterklep we zijn wel heel benieuwd hou je hem dat ge fiks hebt :eek:

groeten ger
 
mooie wagen! Big Grin
toch jammer dat ze die kleur niet direct leverbaar hadden toen ik de polo nodig had, maar ik ben ook wel aardig terecht gekomen vind ik; maaaaaaar jou kleur blijft nog altijd wel kriebelen :mrgreen:
vooral met je velgen erbij, echt soeper najs! :shock:

oh en nog bedankt voor je how to van de automatische achterklep, zelfs mij is 't gelukt :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Dankje tuurtje!

@ Fonta
Altijd goed, koffie is klaar met 1 druk op de knop Big Grin

@gewoonjan
Ik heb ook nog 5 maanden in de stress moeten zitten voor de Polo kwam. Ik besloot toen ik m besteld had om er toch maar een multifunctioneel stuurwiel erbij te bestellen. Dat verlengde de levertijd met nog eens 4 weken!

Mooi dat t jou ook gelukt is. Was al benieuwd of er nog andere aan het klussen waren
 
haha, jah als ik kon wachten had ik ook zeker weten gewacht op de shadow blue! Big Grin
't enige probleem was dat ik per direct een auto nodig had enz...
dus mijn keuze was glacier blue of reflex zilver, en glacier blue sprak mij toch meer aan en ben toen eigk direct met de aflevering van de polo (anderhalve week na de betaling) er helemaal weg van geraakt Big Grin

en zo'n multifunctioneel stuurwiel is altijd wel nice en sowieso het wachten wel waard lijkt me!;)

hahaha, jah ik wilde sowieso al een poging wagen met de achterklep, maar heb na een recentelijk falen toch maar even besloten te wachten totdat jij met de oplossing kwam :lol:
moest toch naar de garage voor een paar vagcom aanpassingen en heb dus meteen even een notitie gemaakt van de onderdelen en besteld.
eergister besteld en vanochtend binnen, nog redelijk netjes vond ik wel aangezien ze mij een onbekende levertijd gaven op het moment van bestellen :mrgreen:

oh en nog 1 ding, ik ben echt benieuwd hoe jij je auto op de foto zet tijdens een shootje Big Grin
 
VW  6R  1.2TDI 
Hahaha de how-to is graag gedaan. M'n zoon vond t ook geweldig, hij staat op YouTube en dat weet inmiddels de hele wereld geloof ik hahaha

Wat bedoel je precies met die shoot? De foto in m'n onderschrift heb ik met m'n iPhone gemaakt, niks bijzonders. Een shoot lijkt me wel tof, m'n vriendin heeft ook een Polo (6n2) in dezelfde kleur en ik roep t al een tijdje dat we dat eens moeten doen.
 
ghehe, je knulletje staat er ook wel leuk bij, echt van jah mag ik mag ik mag ik? en dan de verlossende woorden van papa Big Grin

haha bijv. ;)
maar ik wil nog even kunnen kwijlen hier op een paar foto's van je bakkie :lol:
staat er wat er tot nu toe te zien is erg netjes bij ;)
dus ben benieuwd naar een paar 'kekke' foto's Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!