Voorstellen Jarno-GT: Polo 6R BlueGT

Hallo allemaal,

Ik volg het forum nu al een tijdje en nu heb ik een goede reden om mezelf even voor te stellen. Ik ben Jarno, 21 jaar uit Utrecht en in afwachting om mijn Polo BlueGT op te halen!
Vorige week heb ik mezelf een mooi cadeau gegeven, een handgeschakelde Volkswagen Polo 6R BlueGT uit 2013 in het zwart. Op dit moment rijd ik in een Peugeot 107 waar ik nu al 3 jaar erg fijne kilometers mee heb gereden, maar het bleef kriebelen om een Duitser met meer vermogen aan te schaffen en dan het liefst in de vorm van een Polo. Tijdens de proefrit kwam ik er al achter dat de rijervaring heel anders is dan van de kleine Fransoos. Vooral het verschil in vermogen is heel goed merkbaar, wat ik toch wel graag wilde hebben tegenover de 68 pk uit de Peugeot. De 107 is met de aanpassingen die ik heb gedaan te vergelijken met een kart, je kan ontzettend goed bochten nemen met de auto zonder dat je in de problemen komt. Het afscheid zal dus wel een beetje emotioneel worden.

Tot zover de Peugeot, het gaat tenslotte om de Polo. De Polo is in 2013 nieuw aangeschaft bij Muntstad in Zeist en daar altijd in onderhoud gebleven, tot de beste (ex) eigenaar besloot om een Volvo EX30 te gaan private leasen. Zo kwam de Polo terecht bij een VW dealer in Utrecht. Daar zag ik de advertentie online voorbij komen en ik heb meteen gereageerd, de zaterdag voor Pasen heb ik een proefrit gemaakt en dinsdag na Pasen de knoop doorgehakt. Hij is net ingereden, op dit moment heeft de auto 114.000 km in 11 jaar tijd gereden, daar kunnen dus nog een hoop kilometers bij gereden worden.

Het is niet de meest luxe GT maar ik was toch weinig luxe gewend. De belangrijkste zaken zitten erop en tot mijn verbazing was de auto voorzien van een compleet zwart leren interieur, op de wielen na compleet 'black on black' zoals ze dat zeggen.

Ik ben van plan om een aantal dingen aan te gaan passen tegen de tijd, denk aan:
- Phillips white vision lampen (op dit moment halogeen)
- Aftermarket multimedia systeem (momenteel RNS315)
- Audio upgrades
- Ander uitlaatsysteem
- Sport intake (prachtig geluid)
- Stage 1 tuning (JD/Vagtechniek)
- Led achterlampen (mogelijk van 6C mocht dit passend zijn)

Dat was hem voor nu wel even, ik kan niet wachten tot vrijdag om de auto in ontvangst te nemen.
Ik zal proberen actief te zijn op dit forum en zal me veel inlezen in verschillende onderwerpen.

Als er vragen zijn hoor ik het graag!
Mochten er opmerkingen zijn over dit bericht, geef me gerust tips, ik leer graag van jullie!
Tot de volgende!
 

Bijlagen

  • Polo 2.jpg
    Polo 2.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 53
  • Polo 4.jpg
    Polo 4.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 51
  • Polo 3.jpg
    Polo 3.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 52
  • Polo 1.jpg
    Polo 1.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 56
Volkswagen  Polo  1.4 TSI 140pk BlueGT 
  • Leuk
Waarderingen: dov, HoMi en kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!