Even voorstellen, Barderann's Polo

Beste Polo enthousiasten, laat ik maar meteen opbiechten. Ik had een jaar geleden nog niet gedacht dat ik Polo zou gaan rijden. Wij hadden een fijne CR-v, maar die werd ons eigenlijk wat te duur in het gebruik. Zeker sinds er vorig jaar een oude liefde bij gekomen is de BMW Z3. Zo langzamerhand ontstaat dan de gedachte aan een wat kleinere maar wel leuke en solide auto. En zo is 't gekomen. Nu zo'n 2 weken geleden.

Ons Polo-tje uit 2008 met ruim 1 ton op de teller stuurt fantastisch. Wat tegenvalt zijn een aantal (Polo-)kwaaltjes waar we nu tegen op lopen. Levert discussie op met de garage die hem had ingeruild en er werkelijk niets aan had gedaan dan alleen de vloeistoffen vernieuwen, een poetsbeurt en een nieuwe Apk.

Deze week laat ik de draagarmrubbers vervangen (bvk door die van de Audi A2, dat is toch het beste hè?). Hoop dan van het irritante gekraak verlost te zijn.
Verder vocht in de lampen. Op internet op zoek naar info stuitte ik op het forum. Daar al wat bruikbare info gevonden.
De voorste koplamp met de föhn droog gekregen en nu even afwachten hoe hij zich houdt, ik heb nog geen lek kunnen ontdekken, zou op de rand kunnen zitten. De achterlampen zijn tot mijn verbazing open, dus water kan er makkelijk inkomen, maar is dat normaal. Ze zijn wel makkelijk uit te nemen. Ik kon het vocht er zo uitschenken. Aan één kant zijn de onderste reflectoren gewoon zwart. Maar toch een nieuwe apk gekregen van de verkoper....Geweldig. Zijn er ook achterlampen die wel dicht zijn?

En dan het slot van de achterklep. Gaat de ene keer wel open en de andere niet. Bij deze 9N3 is het slot niet van buitenaf te bedienen, dus moet mijn echtvriendin als ze de hond eruit wil laten, eerst de rugleuning laten zakken en dan de nood ontgrendeling bedienen. Op het forum al aan het zoeken geweest waar het aan kan liggen, maar dat is niet zo simpel. Ook weet ik nog niet hoe ik de binnenbekleding er af kan nemen (2 schroeven los, en dan?)
Voor de rest vind ik het een fijne auto en ik ga er van uit dat alle kwaaltjes opgelost gaan worden. Het kan dus alleen maar beter worden.
 

Bijlagen

  • 2017-10-12 12.24.38.jpg
    2017-10-12 12.24.38.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 50
  • 2017-10-19 16.30.34.jpg
    2017-10-19 16.30.34.jpg
    817.1 KB · Weergaven: 54
  • 2017-10-23 12.27.26.jpg
    2017-10-23 12.27.26.jpg
    700.3 KB · Weergaven: 54
  • 2017-10-31 12.20.52.jpg
    2017-10-31 12.20.52.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 45
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Welkom hier!

Met betrekking tot het achterlicht, deze bestaat uit 2 gedeeltes. In het gedeelte met de fittingen zitten aan beide kanten rubbers, deze willen nog wel eens uitdrogen waardoor je water krijgt. Ik heb zelf Hella achterlichten en vet de rubbers één keer in het jaar in, nooit problemen met vocht.

Voor het achterslot denk ik dat daar een nieuwe in moet, heb dat zelf ook al eens gedaan. Dat is volgens mij 2 schroeven los en dan voorzichtig eraf trekken.
 
maar hoe gaat dat voorzichtig eraf trekken dan in zijn werk. Ik heb de schroeven los. Trek ik dan met openstaande klep naar achteren of naar beneden. Het zit nl nogal vast en ik ben bang om de boel te mollen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!