Voorstellen Even kort voorstellen, Polo 9N3 Eigenaar.

Autosmurf

Nieuw lid
Hallo. Mijn vorige autootje werd te klein voor de huidige rit van/naar werk (80 Kilometer per dag heen en terug) en de spullen die ik soms mee moet sjouwen. Helaas moest het beslissen hier over nogal snel en heb ik mezelf misschien wel of misschien niet een probleem op de hals gehaald.

Er stond een Polo 9N3 te koop uit 2008 voor een zeer lullig bedrag van 495 euro, dit heb ik naar beneden gepraat naar 375 vanwege de korte keuring de defecte uitlaat, de defecte baksteun én de kilometerstand van 300k. Veel mensen zouden mij voor gek verklaren maar ik heb tijdens mijn proefrit eigenlijk geen rare andere dingen gehoord of gevoeld behalve de achterlijk harde kloenk van de baksteun bij het intrappen van de koppeling en het luide van de uitlaat. De auto schakelt goed, rijd goed rechtuit, remt goed, startte meteen en loopt eigenlijk ook gewoon heel erg netjes en alle eigenaren (4 stuks) hebben de auto jaren lang gereden. 1e eigenaar 6 jaar, 2e 8 jaar, 3e 4 jaar en de laatste 1.5 jaar en die heeft 'm volgens het bedrijf puur ingeruild op wat anders omdat hij geen zin had in het vervangen van de uitlaat en baksteun.

Nou wil ik nog een eigen topic aanmaken, maar mijn eerste vraag is... Is het lastig om zelf een baksteun te vervangen? Ik ben best wel handig en heb handige mensen in mijn omgeving, maar ik zou hier wel wat meer informatie over willen én meteen de vraag wat wijsheid is. 2e hands uitlaat (gaat om het flexibele deel wat doorgeroest is) en baksteun van de sloop halen of nieuw?

M.v.g Autosmurf

Volswagen  Polo 9N3 
Welkom, ik denk dat er in het 9N/9N3 topic wel wat te vinden is over deze klusjes. Je zou uiteraard ook op YT kunnen kijken, daar staat echt veel op voor dit model.

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!