ET waardes nieuwe velgen

Hi guys,

Voor de winter wil ik een setje 17" MAK Emblema velgen aanschaffen. Nu zie ik echter dat er twee versies zijn, namelijk:

Schermafbeelding 2019-09-06 om 08.10.51.png

Klopt het dat de ET38 dichter bij de rand van de wielkast zit dan de ET46? Welke adviseren jullie aan te schaffen?

En dit kan ik zo omwisselen met de velgen die worden meegeleverd?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp! (y)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
Klopt. Hoe lager de ET-waarde, hoe meer de velg (in de regel) naar buiten steekt. Aangezien deze Emblema's 7"breed zijn, zou ik de set met ET-38 aanraden voor een strakkere look t.o.v. de ET-46 (welke mijns inziens te veel naar binnen zal staan).
 
Volkswagen  Polo AW R-Line  1.0 TSI DSG - Stage 1 by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: rs860 en Arends1989
Is dit voor een Polo AW?

Je kunt niet zomaar ongestraft een andere ET waarde uitkiezen. Denk aan bijvoorbeeld belasting lager en fusee. In de regel zou ik niet meer afwijken dan 5 mm van het origineel.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: gabrielseinen
Is dit voor een Polo AW?

Je kunt niet zomaar ongestraft een andere ET waarde uitkiezen. Denk aan bijvoorbeeld belasting lager en fusee. In de regel zou ik niet meer afwijken dan 5 mm van het origineel.

Ja, dit is voor een AW.

De websites komen met deze twee resultaten wanneer ik op merk, type en uitvoering filter.

De auto zal bij de levering Torsby’s hebben:

Specificaties velgen
Torsby
Origineel Volkswagen
Steek 5x100
Naafgat 57.10
ET47
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
op mijn wagen zitten er nu 7j 17" ET45 staat al strakker dan standaard (dat was 6j 16" ET47) dus ben ik 8,3mm naar buiten gegaan,
maar zit nu nog mooi langs de wielkasten.

zou ook idd niet te veel naar buiten gaan, meestal zegt men tussen de 5mm a 10mm Max.
om verschillende redenen,, lagerbelasting, spoorbreedte en je stuurgedrag dat er door veranderd. dit merk je zeker op als de wagen ook nog es verlaagd is. nog los van de wagen op de keuring aanbieden.

ik weet niet hoe het in Nederland zit maar hier wordt er toch redelijk streng naar gekeken en gezocht. vermoeden van verlaging en controle er op, en op de max toegestane ET en diameter velg afwijking en heel de reutemeteut..
spreek uit ervaring, maar wel altijd netjes binnen de lijntjes gekleurd :cool:
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
ET 38 gaat niet passen.

Check op wheelpope.com daar kan je zien hoeveel de velg afwijkt vd standaard velgen.
idd, dit klopt.
met mijn ET45 (+8,3mm) al redelijk strak, juist nog iets binnen.
en mijn versie in ET35 dat OZ wel nog als passend aangaf op hun site zou er + 18,3mm bijkomen.
wat dus idd wielkostprijs zou zijn Big GrinBig Grin
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Hallo ik ben pascal,
Ben voornemens een vw polo aw 2018 te kopen nu wil ik op deze auto een set mooie 18 inch velgen leggen met een bandenmaat die de kasten mooi vullen! Tot welke maat kan ik max gaan en welke ET waarde en j waarde is een aanrader? Auto is niet verlaagd.

groetjes pascal
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 tsi 116pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!