Ervaringen met 185/65 R15 onder een 9N3

Goedemorgen,

Voor een paar maand terug heb ik een Polo gekocht (zie mijn topic). Deze heb ik gekocht met zomerbanden met zover ik kan zien minimaal profiel (~3mm) en wou er eigenlijk deze winter nog even op door rijden om ze 'op' te maken en dan volgend jaar winterbanden op deze velgen te zetten. Tussentijds heb ik al een keer andere mooie velgen gekocht waarop ik zomerbanden wil laten zetten. Aangezien er toch wat voortekenen zijn dat er wellicht een strenge winter aan zou kunnen komen ben ik toch een beetje huiverig geworden om met mijn huidige banden de winter in te gaan. Nu staan er hier nog van een andere auto (die inmiddels weg is) goede winterbanden met de maat 185/65 R15, echter wordt deze maat niet opgegeven als mogelijke maat bij de Polo 9N3 voor zover ik kan zien. Nu weet ik dat mensen wel vaker de grenzen op zoeken qua banden en vroeg me dus af of er mensen zijn die alsnog ervaring(en) hebben met een 9N3 i.c.m. de genoemde bandenmaat.

Alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo 9N3 2009  1.6 16V 105pk 
Het gaat vooral om de bandenomtrek.
Mijn auto kan bijvoorbeeld 215/40/17 hebben. De nieuwe polo heeft met 17 inch banden 215/45/17.
De ‘40 of 45’ staat voor de wanghoogte in procentuele verhouding met de bandbreedte.
Het is even een kwestie van zoeken welke standaardmaten band en velg er zijn voor onder de 9N3.
Let ook op dat de steekmaat correct is. Al zal dat niet zo heel erg verschillen als je ze van een andere VAG auto afhaalt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Ik kwam overigens in een forum tegen dat dit de bandenmaten zijn:

165/70 R14
185/60 R14
185/55 R15
195/50 R15
205/45 R16
205/40 R17
215/35 R18

Dit zal betekenen dat die banden niet onder uw auto kunnen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: Polo1600
Ik kwam overigens in een forum tegen dat dit de bandenmaten zijn:

165/70 R14
185/60 R14
185/55 R15
195/50 R15
205/45 R16
205/40 R17
215/35 R18

Dit zal betekenen dat die banden niet onder uw auto kunnen.

Je zou toch echt verwachten dat ze wel zouden moeten passen, de banden zijn nota bene afkomstig van een Corsa (zelfde segment wagen). Als je het rekent in zo'n afrolomtrek-calculator is deze band 'maar' 2cm hoger dan de grootste uit het door jouw genoemde rijtje. Maar goed ik zal nog even kijken wat ik ga doen, waarschijnlijk gewoon op zoek naar wat anders of ik vraag bij de bandenboer of ze het met een band even kunnen proberen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 2009  1.6 16V 105pk 
Je kan ze er waarschijnlijk wel onder zetten, maar de snelheidsmeter zal niet meer correct zijn.
Dat het hetzelfde segment wagen is heeft uiteindelijk niks te maken met of ze zouden passen. Inderdaad zal dit enige invloed hebben, banden van een Jeep zullen lastiger worden:mrgreen:

Ik heb verder geen idee of ze gaan aanlopen of niet. Kwestie van proberen denk.
Het mooiste is gewoon de standaardmaten aanhouden.
Ik heb hier op het forum gelezen dat mensen mooie stalen rakkers met winterbanden hebben gekocht voor 5 tientjes.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Goedemorgen,

Voor een paar maand terug heb ik een Polo gekocht (zie mijn topic). Deze heb ik gekocht met zomerbanden met zover ik kan zien minimaal profiel (~3mm) en wou er eigenlijk deze winter nog even op door rijden om ze 'op' te maken en dan volgend jaar winterbanden op deze velgen te zetten. Tussentijds heb ik al een keer andere mooie velgen gekocht waarop ik zomerbanden wil laten zetten. Aangezien er toch wat voortekenen zijn dat er wellicht een strenge winter aan zou kunnen komen ben ik toch een beetje huiverig geworden om met mijn huidige banden de winter in te gaan. Nu staan er hier nog van een andere auto (die inmiddels weg is) goede winterbanden met de maat 185/65 R15, echter wordt deze maat niet opgegeven als mogelijke maat bij de Polo 9N3 voor zover ik kan zien. Nu weet ik dat mensen wel vaker de grenzen op zoeken qua banden en vroeg me dus af of er mensen zijn die alsnog ervaring(en) hebben met een 9N3 i.c.m. de genoemde bandenmaat.

Alvast bedankt
Banden moeten passen. op bluemotion velgen gaan 185/60/15 dus dit scheelt nauwelijks iets. ik denk dat het meer de vraag is welke velg je gaat monteren? Wat was dat voor "andere auto"? je zit dan namelijk met steekmaat. et waarde etc..


Ik heb hier op het forum gelezen dat mensen mooie stalen rakkers met winterbanden hebben gekocht voor 5 tientjes.
Haha Yup. 40 euro!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Als ik mij niet vergis dan heb ik een dergelijke maat eronder liggen. Weet het niet heel zeker want kan het zo snel nergens terug vinden. Ik vind het een fijne maat. Zie soms een 9N staan met zulke dunne bandjes, het lijken net brommerbanden. Deze smoelen veel beter. En voor wat betreft de kilometerteller, 100 op de teller is ook echt 100 op de GPS. Erg fijn.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Polo1600
Als ik mij niet vergis dan heb ik een dergelijke maat eronder liggen. Weet het niet heel zeker want kan het zo snel nergens terug vinden. Ik vind het een fijne maat. Zie soms een 9N staan met zulke dunne bandjes, het lijken net brommerbanden. Deze smoelen veel beter. En voor wat betreft de kilometerteller, 100 op de teller is ook echt 100 op de GPS. Erg fijn.

Staat dat niet op de wang van de band?
 
Volkswagen  Polo 9N3 2009  1.6 16V 105pk 
Hoihoi 215/40r17 past prima onder een 9n3 rijd er al een tijd op en geen aanlopers of problemen mee gehad
Hey, toevallig was ik hier inderdaad ook nog nieuwsgierig naar. Aankomend weekend komen er 215/40 R17 banden op mijn 17x7,5J velgen. Net een maatje groter dan wat eigenlijk zou moeten dus klein beetje spannend of het fatsoenlijk past (=lees: niet aan gaat lopen). Mijn auto is in ieder geval niet verlaagd dus heb in ieder geval wat ruimte 'over'.

Jawel maar had geen zin om 6 trappen af te gaan om alleen even naar die cijfertjes te kijken.
Maar het is 185/65-R15.

Geen probleem, heb ze er inmiddels al onder liggen, ben uiteindelijk toch voor een paar nieuwe 185/50 R15 gegaan.
 
Volkswagen  Polo 9N3 2009  1.6 16V 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en Polo9n3Hendrik
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!