Ervaring Polo 2020/2021 Business R

Hoi beste leden,
Sinds juli 2020 trotste eigenaar van een Polo uit 2014 prima auto. Zwitserland, Parijs, Ardennen en veel rondjes gereden in Nederland. Geen enkel probleem voor de 1.2 TSI blok.

6 bak met 110pk was het lekker te doen!

Eindelijk krijg ik een auto van de zaak, dit zal waarschijnlijk een Polo uit 2021 worden. Met full options. Denk daarbij aan pano dak, R line business, advance pakket (sport GTi/GTD golf 7 stuur), led koplampen enz enz.

Van buiten prachtig alleen onder motorkap minder (denk ik) daarbij heb ik even jullie hulp nodig. Het zal een 1.0 worden (wordt eind maart bekend) met 95pk.

Klop het dat er geen 1.2 en 1.5 beschikbaar is bij een polo?
Mocht ik toch de 1.0 kiezen wat is jullie ervaring met een 3 cilinder blok? Ik wil namelijk weer veel reizen door europa (als dat corona gedoe allemaal weg is). Is het te doen met een Polo 1.0 / 95pk.

ik hoor graag!
 
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
Het klopt dat de 115PK en de 150PK uit de productie zijn. Wat hier exact de reden voor is, durf ik niet te zeggen. De één zegt emissie en de ander omdat er een facelift komt (zomer-2021).

Heb zelf ook de 95PK versie met een 5-bak. Rijdt lekker, maar je merkt dat die geknepen is. Geen ervaring met reizen door Europa, maar in Nederland prima te doen. Verwacht overigens dat je buiten Nederland ook prima met z’n 95PK versie uit de voeten kan.

Zelf eind december Chiptuning gedaan, dat is wel een wereld van verschil.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: ultras3434
Heb de 95pk TSI prima te doen in Luxemburg, Ardennen, Frankrijk. Heb ook op Ibiza gereden in huurauto Polo 95pk prima te doen berg op.

Ik heb een handbak 5 versnellingen.

@FRL_AW Stel dat ik de mijne ook laat chiptunen softwarematig van 95PK naar 115pk dan mis ik toch de 6e versnelling en heb ik meer verbruik? Ik begreep dat de 95PK software is afgeknepen.

Ik gebruik mijn auto voor de fun of naar familie die in het buitengebied wonen.. het is geen lease auto. Heb een NS kaart van mijn werk maar werk sinds maart thuis.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW
Heb de 95pk TSI prima te doen in Luxemburg, Ardennen, Frankrijk. Heb ook op Ibiza gereden in huurauto Polo 95pk prima te doen berg op.

Ik heb een handbak 5 versnellingen.

@FRL_AW Stel dat ik de mijne ook laat chiptunen softwarematig van 95PK naar 115pk dan mis ik toch de 6e versnelling en heb ik meer verbruik? Ik begreep dat de 95PK software is afgeknepen.

Ik gebruik mijn auto voor de fun of naar familie die in het buitengebied wonen.. het is geen lease auto. Heb een NS kaart van mijn werk maar werk sinds maart thuis.
@Cruz; Ik verwacht zeker geen meer verbruik. Bij de 115PK versie heb je de MQ250 versnelingsbak (6-bak) erin liggen, bij de 95PK versie heb je de MQ200 versnellingsbak (5-bak) erin liggen. Met de 5-bak heb je langere versnellingen dan de 6-bak.

Weinig tot geen verschil qua toerental. Dus ga er maar vanuit dat je brandstofverbruik zeker niet zal toenemen, bij gelijke rijstijl.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Want?
Hier ook een chip op een leasebak. Ken er wel meerdere ;)
Ja, heb zelf zakelijk nog een andere auto. Deze mag zeker niet gechipt worden. Mocht er iets gebeuren motorisch o.i.d. dan geeft de garage geen garantie en moet mijn werkgever deze kosten betalen. Daarbij staat in het contract (tussen mij en werkgever) dat ik motorisch niks veranderen mag oa chiptuning.

@Famous1303; heb jij deze auto zakelijk of privé in de lease?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ja, heb zelf zakelijk nog een andere auto. Deze mag zeker niet gechipt worden. Mocht er iets gebeuren motorisch o.i.d. dan geeft de garage geen garantie en moet mijn werkgever deze kosten betalen. Daarbij staat in het contract (tussen mij en werkgever) dat ik motorisch niks veranderen mag oa chiptuning.

@Famous1303; heb jij deze auto zakelijk of privé in de lease?

Zakelijk.
In overleg kan veel.

Of met de dealer dat je garantie behoudt of met de leasemaatschappij.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
@Cruz; Ik verwacht zeker geen meer verbruik. Bij de 115PK versie heb je de MQ250 versnelingsbak (6-bak) erin liggen, bij de 95PK versie heb je de MQ200 versnellingsbak (5-bak) erin liggen. Met de 5-bak heb je langere versnellingen dan de 6-bak.

Weinig tot geen verschil qua toerental. Dus ga er maar vanuit dat je brandstofverbruik zeker niet zal toenemen, bij gelijke rijstijl.
Thanks! Ja je zou toch zeggen dat je bij een 6e versnelling lager in toeren rijdt als je bv 100km/u rijdt en je verbruik dus ook minder is...
Nu haal ik soms 1 op 22-23 op de snelweg. Wat kost zoiets en waar heb je dit laten doen.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Is gewoon prima te doen, je moet je schakelmomenten goed uit kiezen en dan rijd hij voor mij gevoel meer als een 115/120 pk auto. Ook is de polo qua verbruik zeer goed. Heb er zelf vaker 160+ snelheden mee gereden en ligt zeker ook beter op de weg dan een 6r/6c
 
Volkswagen  AW  1.0 tsi 
Heb zelf de 115PK, ook full option. Ik ben er blij mee, gaat lekker vlot, maar dat vond ik van de 95PK ook wel die ik als voorloper had.

rijdt +-5K per maand en ben elke dag weer verrast van de vlotte snelheid.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115PK 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
thnx allen! zal inderdaad even wachten tot aan april dan mag ik mijn lease auto in elkaar zetten uiteraard Business R met vol option :))

Een van de afspraken tussen leasemaatschappij en werkgever is dat er geen tuning uitgevoerd mag worden. Ik zal deze even goed navragen, wellicht is het inderdaad mogelijk bij een dealer. Waardoor mijn motor garantie niet vervalt.
 
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
Stage 1 bij VAGtechniek. Je gaat dan naar 135PK en 225Nm.
Thanks ik las ook je kunt ook een fabrieksupdate doen, dan ga je naar 115pk. En blijf je binnen de specs van de fabrikant..

Toch denk ik dat je hoger in je toeren blijft rijden omdat je een 6e versnelling mist bij die fabrieksupdate. Standaard wordt de 115 pk geleverd met 6 versnellingen. Zal het eens navragen bij vagtechniek. Heb nog wel 2 jaar garantie mijn auto..

Stage 1 zal misschien anders zijn. Maar ik maak voornamelijk korte ritjes. Voor mij niet interessant zoveel pks extra's
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Onze Polo heeft 95 pk 1.0 TSI met DSG-7. In Nederland net aan ok, maar als je een klein beetje meer wilt merk je wel dat de motor wat fut mist. Bijvoorbeeld op krappe invoegstroken of als je even wilt inhalen. Helemaal als je wat sportiever wilt rijden. Met name in hogere toerenbereik is het wat amechtig en doods. Ik heb nu chippie erin (JD) en dat maakt zeker bij deze Polo een wereld van verschil. Dan is het wel een motortje die je met wat meer gemak bovenin kan houden (al blijft het meer een koppelmotortje) en waar je iets sportiever mee kunt rijden.

Als daily vind ik het een prettige auto overigens.

 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: RedpoloC
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!