Ervaring delen: motorgedrag 1.2 TSI

Goedenavond,

Ik ben sinds 1,5 jaar berijder van een 1.2 TSI 90pk handbak Afgelopen tijd ervaar ik schokkerig motorgedrag bij lage toeren tijdens gas los of gas hervatten. Dit ervaar ik zowel bij lage als hoge snelheden en het voelt alsof de motor stevig kantelt. Mijn vraag is of er meer berijders zijn die dit ook merken en mogelijk als irritant ervaren.

Daarbij moet ik opmerken dat onlangs bij de dealer ben geweest met deze klacht. Zij hebben de gasklep schoongemaakt en de motorsoftware een update gegeven. Maar het 'kantelen' blijf ik ervaren, al is het wel minder geworden. Mijn doel is dat ik een onderbouwd verhaal heb als ik terug ga naar de dealer om om verder onderzoek te vragen en niet een producteigenschap als probleem erken (de chef werkplaats gaf aan dat het de gasklep is welke zich probeert te regelen waardoor het schokken ontstaat, al lijkt mij dit geen juiste engineering..).

Ik hoor graag jullie ervaring of eventuele onduidelijkheden! Alvast hartelijk dank!
 
Ik heb een tijdje met de 1,2 TSI 105pk van mijn moeder gereden vanwege het slechte lopen.
Deze liep af en toe heel goed (normaal), maar kreeg steeds weer problemen waarbij de auto schokte bij deel en vol-last.
Soms was het schokken minder, soms echt heel erg. De auto is zelfs een paar keer afgesleept geworden omdat hij niet meer liep.
Problemen zijn na 3 jaar en ca 20.000km en tal van bezoeken aan de dealer niet opgelost waarbij de auto vervangen is door een nieuwe.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!