EPC storing code 11825

Hallo,

Sinds nov.2010 ben ik in het trotse bezit van een Polo 6R 1.2TSI van jan.2010.
Sinds vorige week ging tijdens het filerijden mijn EPC lichtje branden, met als gevolg dat ik geen turbo-druk meer had. Ik kon echter wel verder rijden, maar met beperkt vermogen. Na de auto geparkeerd te hebben op plek van bestemming en de auto na een uur weer te starten, was het probleem opgelost. 2 dagen later kreeg ik hetzelfde probleem. Ik heb de foutcode uitgelezen;

Foutcode 11825 Charge Pressure Control Actuator; Mechanical Malfunction.

Mijn vraag is iemand anders dezelfde heeft gehad en weet wat ik eraan moet doen. Ik heb er sinds gisteren geen last meer van gehad, maar vertrouw het toch niet helemaal.

Iemand tips, adviezen....?
 
Vanmorgen naar de dealer geweest. Ze hebben hem uitgelezen, maar konden geen foutmeldingen vinden. Dat klopt ook wel, want diegene waar ik hem donderdag had laten uitlezen heeft de foutcode gewist. Hij had express een printje gemaakt met de foutcode, met de mededeling dat ik het printje aan de dealer moest geven, dan zouden die wel wel weten wat ze ermee moesten doen...
Nou niet dus. Ik had het idee dat ze niet wisten wat ze met het printje aanmoesten, terwijl duidelijk opstaat wat er eigenlijk aan de hand is. Ze hebben het idee dat het een storing is in een van de sensors, maar weten dus niet precies om welke sensor het gaat. Ik kreeg het advies dat als het lampje weer gaat branden, dat ik gelijk naar de dealer moest gaan rijden, dan konden ze hem weer gaan uitlezen.

Hier de foutcode:

1 Fault Found:

11825- Charge Pressure Control actuator: Mechanical Malfunction.
P334B 00 [032]- upper limit exceeded.

Freeze frame:
Fault status: 00000001
Fault priority: 2
Fault frequency:1
 
Klopt dat je dealer zo reageert, dat is ook logisch.

Het opslaan van die foutcodes is niet voor niets. We kunnen namelijk me de opgeslagen storing een compleet testprogramma afgaan en zo kom je er precies achter wat er aan de hand is.

Heb je de storing echter gewist dan kunnen ze niks meer.
 
okee, ik begrijp het. Zal de volgende keer gelijk naar de dealer gaan, zonder de foutcode te laten wissen. achteraf gezien, zoals jij ook zei, erg logisch. bedankt in ieder geval voor je antwoord.
eigenlijk hoop ik dat de foutcode zich natuurlijk niet meer voordoet...
 
Helaas, de storing is nogmaals voorgekomen...
Gelijk naar de dealer gereden. na uitlezen van de software kwamen ze er in ieder geval achter dat het geen sensor-fout betrof. Ze hebben een software update gedaan en hebben gezegd dat als de foutmelding opnieuw zou voorkomen, de turbo vervangen moet worden. Na 's avonds naar huis gereden te hebben kwam de foutmelding (helaas) nog tweemaal tevoorschijn.
Over een week wordt de turbo vervangen... (gelukkig nog garantie-werk)...
 
Hallo,

M'n auto staat nu bij de VW dealer en deze week gaat er een nieuwe turbo op. Dan maar afwachten of het probleem is opgelost. (Merkte naarmate de buitentemperatuur hoger werd, de foutmelding steeds vakaer voorkwam),
Heb contact gehad op een Brits Skoda Forum met iemand die hetzelfde probleem had met zijn 1.2 tsi. Een nieuwe turbo heeft bij hem geholpen...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!